Френският производител на автомобили Renault отчете първата си загуба от 10 години насам. Компанията се опитва да преодолее сътресенията с промени на управленско ниво и в същото време с бори със спада на търсенето на автомобили на някои ключови пазари като Китай, предаде Reuters.
Renault отчете годишна загуба от 141 милиона евро, първата си от 10 години насам. Сред основните причини са разходите, свързани със съвместни предприятия в Китай и отложено плащане на данъци във Франция.
2020 г. също няма да бъде особено добра. Компанията предвижда оперативния марж да падне до между 3 и 4%, при 4,8% през 2019 г. Заради това производителят свали със 70% предложения дивидент.
А новата прогноза дори не включва усложненията покрай коронавируса, посочи временният изпълнителен директор Клотилда Делбо. Renault има фабрика в центъра на епидемията в Китай, провинция Ухан. В момента заводът е затворен с цел по-бързото овладяване на епидемията. Компанията е спряла работа и в южнокорейския си филиал в Бусан за най-малко четири дни заради проблеми по веригата на доставки.
Груповите продажби на Renaut паднаха с 3,3% до 55,53 милиарда евро през 2019 г. Без отчитане на валутните разлики, спадът е в размер на 2,7%.
Японската автомобилна компания Nissan, партньор на Renault в който той има 43% дял, по-рано тази седмица отчете първата си тримесечна загуба от близо десетилетие и намали прогнозата си за оперативна печалба, засегната от спад в продажбите на автомобили.