След покупката на Telenor от чеха Петр Келнер един от въпросите, които стои на дневен ред пред оператора е дали да запази разпознаваемото име или да премине през процес на ребрандиране.

В средата на 2018 г., малко след сделката, стана ясно, че новият купувач има две години, в които да ползва марката на норвежкия телеком. Тогава Ладислав Бартоничек, който отговаря за телекомуникационния сектор в PPF Group, очерта три възможни варианта.

Първият е Telenor България да приеме името O2, както е марката на най-големия телекомуникационен оператор в Чехия, който е собственост на PPF Group. Вторият посочен вариант бе създаването на нов бранд за всички телекомуникационни компании в групата. А третият: да се върнат историческите брандове или да се ползват отделни марки във всяка държава.

Засега в Telenor не са се спрели на нито един от тях. "Засега нямаме взето конкретно решение, но моето лично мнение е да останем част от марката Telenor, защото се приема много добре на българския пазар. Изградихме добра компания и я развихме. Ако няма друго влияние, бих искал да запазим това име", каза в интервю Bloomberg TV Bulgaria главният изпълнителен директор на мобилния оператор Джейсън Кинг.

И посочи, че процесът по ребрандиране е времеемък и скъп. "Разглеждаме няколко варианта. Единият е да продължим да работим с настоящата марка, другият е да използваме съществуваща наша марка (на друг пазар, например О2, б. ред.). Освен това разглеждаме варианта да създадем нова марка - нещо, което колегите в България смятат за интересно. Засега няма конкретно взето решение, това е решение, което се взема с нашите акционери... Всички варианти са отворени, но ако мога да направя нещо по въпроса, бихме запазили марката Telenor, защото изградихме голямо доверие сред клиентите си", коментира той.

Кинг разказа и за бъдещите планове на компанията. Запитан дали компанията не планира да предлага и телевизионна услуга, която засега не оферира за клиентите си, за разлика от конкурентите А1 и Виваком, Джейсън Кинг заяви, че точно това е посоката, в която се развива телекомът в последната година.

Telenor поставя акцент върху стрийминг услугите с новите си планове

Telenor поставя акцент върху стрийминг услугите с новите си планове

Какво включват те?

"Работим с HBO GO и Diema Play, включително и с компании за аудио услуги. Ще продължим да предлагаме ново съдържание. Водим и преговори с още партньори, за да предоставяме още услуги. Може да разгледаме и възможността за линейна телевизия, а наскоро пуснахме нова услуга за фиксирани мрежи, която предлага скорост до 100 мегабита в секунда. Това са част от бъдещите ни планове за следващите тримесечия", заяви мениджърът.

Той не изключва възможността за по-бърза експанзия на телевизионния пазар чрез придобиване на кабелен оператор.

"В ДНК-то ни е да следим какво се случва, ако се появи възможност, ще я разгледаме, и ако има смисъл, ще анализираме възможността за придобиване. Консолидацията е нещо, което се случва и на този пазар и няма да спре скоро - не само при мобилните оператори, но и при фиксираните мрежи", посочва той. Според него по отношение на налагането на различните технологии в телекомуникационното пространство, независимо дали става дума за фиброоптични влакна, медни кабели или други, безжичните мрежи ще надделеят над всички останали методи. "Това ще бъде голяма възможност за оператор като Telenor", убеден е Кинг.

Telenor отчете 93 милиона лева печалба за тримесечието

Telenor отчете 93 милиона лева печалба за тримесечието

Растат средните приходи от потребител