Бързото нарастване на имитиращите GLP-1 лекарствата за отслабване дойде с шумен страничен ефект - вълна от имитиращи лекарства, необвързани от патенти за лекарства. Скокът при "фалшивите" лекарства беше воден от Hims & Hers Health, фирмата за телездраве, която започна да продава лекарствата миналата пролет.

Евтините, комбинирани версии на лекарствата за отслабване са домашна промишленост от няколко години, но идването на Hims, публична компания за милиарди долари, превърна фалшивите лекарства в мейнстрийм. Акциите на Hims скочиха през следващите месеци, докато притежателите на патент GLP-1, Eli Lilly и Novo Nordisk, видяха, че акциите им са подложени на значителен натиск.

Сега целият трус е към своя край, дори по-бързо, отколкото започна. И акционерите на Hims може да бъдат оставени в нездравословно състояние.

Законите за лекарствата в САЩ позволяват на аптеките за смесване да произвеждат семаглутид и тирзепатид, лекарствата GLP-1, продавани от Novo Nordisk и Eli Lilly, стига да бе налице недостиг. Администрацията по храните и лекарствата обаче наскоро обяви край на недостига, което означава, че аптеките за смесване трябва да спрат да произвеждат лекарствата в насипно състояние.

Най-големият производител на генерични лекарства Teva получи $500 милиона глоба от ЕС

Най-големият производител на генерични лекарства получи $500 милиона глоба от ЕС

От дружеството заявиха, че не са съгласни с основанията, посочени в решението на ЕС

Внезапният край на копиращия бизнес не е изненада; недостигът на GLP-1 винаги е трябвало да приключи. Но междувременно Hims & Hers похарчи несметни милиони, за да разшири бизнеса си за отслабване, като организира маркетингов фурор, който завърши с едноминутна реклама на Super Bowl този февруари.

Сега, когато продуктите вече са на пазара, Hims & Hers е изправена пред дилема - да оправдае цената на акциите, която се повиши с огромната възможност за отслабване. Акциите достигнаха връх близо до $73 през февруари. Днес акциите на Hims се търгуват за около $35, с пазарна стойност от приблизително $8 милиарда.

Преди компанията да се ориентира към отслабване, акциите на Hims се търгуваха около 15 долара за пазарна стойност от 3,1 милиарда долара. Без възможността да продава комбиниран семаглутид на едро, тези печалби на пазарна стойност от близо 5 милиарда долара са изложени на риск, тъй като компанията е принудена да търси другаде растеж, включително по-стари лечения за отслабване.

Hims казва, че все още очаква общи продажби за отслабване от "най-малко 725 милиона долара" през 2025 г., или 30% от общите прогнозни приходи. Компанията не каза каква е същата цифра през 2024 г. Това, което каза, е, че продажбите на GLP-1 са били 225 милиона долара миналата година. По-голямата част от тази сума изглежда вероятно ще изчезне през 2025 г. с края на недостига.

Ръководителите на Hims многократно са казвали, че компанията ще продава персонализирани дози от GLP-1 лекарства на голям брой пациенти след края на недостига, изключение, разрешено от законите, които регулират смесването.

Снимка 584939

Източник: iStock

В края на февруари обаче Hims and Hers като че ли описаха тази възможност като много по-малка. "Персонализираните дози семаглутид ще допълнят тези основни предложения за подгрупата от потребители, за които това е клинична необходимост", каза главният финансов директор Йеми Окупе по време на разговора за печалбите на компанията на 24 февруари. Акциите паднаха с 22,3% на следващия ден.

Говорителят на Hims не отговори директно на въпроси относно промяната в стратегията, а вместо това насочи Barron към публикация от изпълнителния директор Андрю Дудум относно възможностите на компанията в персонализираната медицина.

По време на разговора Окупе каза, че "предложението за отслабване в стационарно състояние" на Hims ще бъде "предимно съставено" от генерични хапчета за отслабване, а не от GLP-1 лекарства, заедно с генерична версия на по-стара GLP-1 инжекция, наречена лираглутид, която се надява да пусне на пазара по-късно тази година.

С други думи, компанията планира да ускори продажбите си за отслабване с по-малко ефективни лекарства. Това може да се окаже предизвикателство.

Говорител на компанията каза на Barron's, че продължаващите трудности при получаване на лекарства за GLP-1 могат да направят лечението на Hims необходимо за някои пациенти.

Освен това Окупе каза, че потребителите на Hims за отслабване "оценяват ползите, които платформата носи извън лекарствата".

Hims играе дългата игра. "Нашите възможности ни позволяват да бъдем лидер днес, докато текущите инвестиции ще ни накарат да обслужваме още милиони американци, след като семаглутидът бъде изключен от патента през следващите години", каза говорителят. Novo Nordisk очаква неговият патент на Wegovy да изтече през 2032 г.

Hims има причина да остане фокусиран върху загубата на тегло. Той е похарчил много за възможността. Тя плати около 16 милиона долара за рекламата на Super Bowl, която изглеждаше насочена директно към Робърт Ф. Кенеди младши, новия секретар на Министерството на здравеопазването и човешките услуги, представяйки по-евтиното си предложение за отслабване GLP-1 като отговор от ерата на Тръмп на високите разходи за здравеопазване.

Общите маркетингови разходи на Hims нараснаха рязко през 2024 г. до 678,8 милиона долара от 446,6 милиона долара преди това.

Производителите на оригинала си стъпват на крака!

Производителят на лекарства за затлъстяване Novo Nordisk (NVO) започна да си стъпва на крака, след като продажбите на Wegovy се удвоиха през четвъртото тримесечие, като анализатори и инвеститори описаха последните му тримесечни резултати, като "достатъчно добри", за да облекчат нервите от ожесточената конкуренция от съперника Eli Lilly (LLY).

"Виждаме непокътнато силно търсене на лечение на затлъстяването в САЩ и другаде", каза главният изпълнителен директор на Novo Ларс Фруергаард Йоргенсен пред журналисти по време на конферентният разговор на 5-ти февруари.

Лукас Леу, фонд мениджър в фокусираното върху здравеопазването Bellevue Asset Management в Швейцария, което държи акции на Novo, каза пред Reuters, че средната точка на перспективата за растеж на продажбите на Novo през 2025 г. е успокояваща, въпреки че диапазонът е много широк.

Тръмп ще въведе мита и върху вноса на лекарства от Европа?

Тръмп ще въведе мита и върху вноса на лекарства от Европа?

Очаква се от такава мярка да бъдат засегнати най-много две държави

Novo Nordisk беше първият играч на пазара на лекарства за затлъстяване, който според някои анализатори може да струва около 150 милиарда долара до началото на 2030 г., но сега е изправен пред ожесточена конкуренция с Lilly.

Novo загуби от Lilly през четвъртото тримесечие по отношение на общите седмични рецепти, изписани за Wegovy в сравнение със Zepbound на Lilly в Съединените щати, най-големият пазар.

Novo търси нови кандидати за лекарства, за да осигури бъдещ растеж. Неговият патент за активната съставка в Wegovy и Ozempic изтича до 2032 г. в Съединените щати.

Novo разкри разочароващи резултати за един от тези кандидати за лекарства, CagriSema, в късен етап на изпитание през декември, изпращайки акциите му надолу с цели 27% през деня в едно от най-големите еднодневни изтривания на стойност за европейска компания.

Йоргенсен каза още, че компанията все още е уверена в биологията на кандидата за лекарство и е окуражена от това, което е видяла в данните.

Оперативната печалба на Novo за четвъртото тримесечие скочи с 37% до 36,7 милиарда датски крони (5,12 милиарда долара), по-добре от 33,6 милиарда, прогнозирани от анализатори в анкета на компанията.

Той прогнозира оперативната печалба за 2025 г. да се покачи между 19% и 27% в сравнение с ръст от 26% миналата година.

Продажбите на Wegovy се увеличиха повече от два пъти през четвъртото тримесечие до 19,9 милиарда крони от 9,6 милиарда преди година, в съответствие с очакванията и повече от 17,3 милиарда крони, постигнати през третото тримесечие.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.