В динамичното и натоварено ежедневие понякога може да е трудно да преценим дали успяваме да се задържим по пътя, който ще ни заведе към крайната цел в кариерата ни. Частично, това е част от и от периодичните разговори с прекия ни ръководител, макар в България те да не са честа практика. Но дори и в компанията, в която работите, да ги има, не трябва да разчитате само на тях, казват специалисти.

Вместо това има един въпрос, който може да си задавате на всеки шест месеца, и той е доста елементарен: дали в ежедневния работен процес правя същото, което и преди шест месеца?

Ако отговорът е "да", може би е време да промяна, казва старши вицепрезидентът на PayPal Роан Махадеван, цитиран от CNBC.

"Всеки шест месеца си обмислям какво правим и питам: "Същото нещо ли правим като преди шест или девет месеца? И ако е така, значи не сме се променили достатъчно".

"Особено в момент, в който пазарът и светът около нас се променят толкова драстично, за мен, трябва поне 30 процента от нещата, които правим, да се променят", съветва той.

Разбира се, това не значи, че трябва да правите огромни промени всяко полугодие. В зависимост от размера на компанията, в която работите, може да отнеме по-скоро година или две за по-значима промяна.

Става въпрос за малките промени, които ви позволяват да продължавате да се учите и да сте наясно с промените в индустрията, казва той. Това включва всичко от поглеждане на един проблем от различна перспектива, до научаването на ново умение.

Ако чувствате, че промяната я няма, прекият ви ръководител може да ви даде насоки. "Ако екосистемата, в която се намирате, ви позволя да се учите на нови неща, тогава няма проблем да останете в нея - стига да подобрявате себе си и общо взето да удвоявате възможностите си всеки две или три години", казва вицепрезидентът на PayPal.

Но в други случаи ще трябва да направите по-рязка промяна: нови отговорности на сегашната ви позиция или друго работно място.