Тайна мечта ли е да станеш шеф? Ни най-малко, твърди Петер Ванхам от Световния икономически форум. Той прекарва четири години в интервюта с лидери на големи компании, в които те му споделят ценни съвети и признават, че никога не са искали да бъдат на такава висока позиция.
"Човек не трябва да се опитва да стане главен изпълнителен директор, защото това е арогантно. Също така е възможно това да те превърне в нещастен човек, като поставяш целта на живота си напред в бъдещето, а това индикира, че не си фокусиран в успешнотот справяне със задачите си в настоящето", смята шефът на Nestle Пол Булке, цитиран в книгата на Ванхам "Before I was a CEO".
Бившият маркетинг директор на бирения гигант AB InBev Крис Бъргрейв разказва за своя опит в изкачването по кариерната стълбица:"Не бих могъл да се превърна в маркетинг директор, ако го бях искал".
Той разказва, че не би могъл и да си го представи тъй като подобна позиция не е съществувала в годините, когато започва даа работи.
Други лидери смятат, че е напълно безсмислено да се поставят подобни цели, докато човек е още млад. Според бившият шеф на Addeco Патрик Де Месенер човек не трябва да мисли за граденето на кариера преди да мине 30-годишна възраст.
"В 20-те си години човек трябва да използва времето, за да трупа преживявания и да придобива опит", смята той.