Някои туристически агенции спряха да продават полети на Ryanair в началото на декември. За това съобщава превозвача, цитиран от Reuters. Причината е законов и регулаторен натиск. Ирландската авиокомпания и един от най-големите нискотарифни превозвачи в Европа заяви, че това няма да засегне годишната печалба.

Според Ryanair този ход може да е резултат от натиск от страна на националните агенции за защита на потребителите, нови мерки за проверка на клиентите, които е предприела.

Става въпрос за онлайн туристическите агенти като Booking.com, Kiwi и Kayak.

Шефът на Ryanair се прицелва в 100 милиона евро бонус

100 милиона евро бонус за мениджъра, който предрече края на ерата на евтините самолетни билети

Какви са условията?

През последните години Ryanair, която е и най-голямата авиокомпания в Европа по брой пътници, започна поредица от правни предизвикателства срещу онлайн туристическитр агенции, като твърди, че някои начисляват допълнителни такси и действат като блок за комуникация с клиентите.

Авиокомпанията заяви, че някои "прозрачни приложения, като Google Flights, които не добавят скрити надценки", продължават да продават полети на Ryanair.

Ryanair дори заяви, че този ход е добре дошъл, защото очаква така да увеличи процента празни места на полет с 1% или 2% през декември и януари и не очаква това да повлияе съществено на обема на трафика за цялата година или на печалбата след облагане за цялата година напътствие.

Въпреки това в последните часове компнията излезе с изявление, че смъква цените на билетите. Ryanair е забелязала спад в броя на билетите, които е успяла да продаде, след като агентите за онлайн резервации премахнаха полетите на нискобюджетния превозвач от списъците си.  Днес Ryanair обяви 24-часова разпродажба с 20% отстъпка от цените.

През декември пък авиокомпанията обяви разпродажба с 10% отстъпка. Ryanair заяви, че премахването на полетите му от уебсайтовете за пътуване няма да повлияе съществено на финансовите прогнози за цялата година за броя на пътниците или печалбите.

Според компанията средният брой празни места на полет през декември се е увеличил до 9% от 8% през същия месец на миналата година.

Авиокомпанията е превозила 12,5 милиона пътници през декември. Ръстът е 9% повече от декември 2022 г., въпреки че повече от 900 полета бяха отменени след започване на войната в Газа.