Как се разви пазарът в България през изминалата година?

При нас темпът на дигитализацията рязко нарасна, катализиран от новите условия на работа и живот. Потребителите търсят все повече цялостни решения, мултифункционални устройства, повече сигурност и лесна преносимност.

Какви са основните тенденции на глобалния пазар?

Наблюдаваме силно изразено търсене на надеждна техника и облачни услуги. Глобално бизнесът с облачни услуги е нараснал със 73% на годишна база, а групите на интелигентните ни устройства (мобилни компютри, смартфони и смарт устройства) и сървърите постигат ръст от съответно 20% и 15%. Основните причини за това са работата от вкъщи, дистанционното обучение и нарастващите изисквания на потребителите за времето, което отделят на забавления. За да задоволи тези нужди, Lenovo създава редица иновации в сферата на бизнеса и геймърските лаптопи. Най-новият ни продукт за игри е Lenovo Legion 5 Pro. С него геймърите получават максимално реалистична картина с QHD резолюция и 16:10 IPS екран.

В бизнес серията ни ключови акценти са освен първия в света сгъваем компютър ThinkPad X1 Fold, устройствата с висока производителност от T серия и професионалните работни станции от серия ThinkPad P.

ThinkPad X1 Fold

ThinkPad X1 Fold

Пандемията промени ли стратегията на Lenovo за справяне с бизнес предизвикателствата?

Пандемията по-скоро затвърди нашата увереност, че вървим в правилната посока. Устройствата, които предлагаме, са надеждни и мултифункционални. Така потвърждаваме доверието на своите партньори и на крайния потребител. Ситуацията предполага и засилване на усилията в посока корпоративна социална отговорност. Локално стартирахме нови образователни инициативи, като партньорството с Центъра по роботика "Технократи", с Фондация "Димитър Бербатов" и участие в 100-годишнината на Съюза на артистите в България и тазгодишното издание на наградите ИКАР.

Какви са финансовите резултати за изминалата фискална година и последното тримесечие. На какво се дължат те?

За първи път приходите на Групата бележат ръст до над 60 млрд. щатски долара, добавяйки 20% ръст на годишна база. При доставките на таблети ръстът е 157% на годишна база. Последното тримесечие също беше изключително успешно с приходи, нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд щатски долара, както и най-висок темп на растеж от 2 години насам. Основната причина за отличното ни представяне са лоялните потребители и бързата адаптация на бранда към техните променящи се нужди.

Можете ли да дадете прогнози за бъдещето на технологичния пазар?

Новите глобални условия за работа, учене и игра от дома ще продължат да стимулират търсенето на все по-преносими устройства, облачна инфраструктура и софтуери за комуникация. Тази нова среда води и до редица неудобства за бизнеса - отдалечена IT поддръжка, нужда от повече сигурност за данните, по-добро техническо обезпечаване. Ние предоставяме част от решенията, като Lenovo Premier Support, ThinkShield и Lenovo WiFi Security, чрез които гарантираме сигурност, удобство и оптимизиране на ИТ разходите.