Капиталовите инвестиции на пивоварните компании за първите 6 месеца на 2022 г. са 25 милиона лева. За същия период членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) са разширили продуктовата си листа с 10 нови марки и асортимента бира. Продажбите бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г.

Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47%, или с 11% повече от миналата година, смятат, че тя е подходящо за тях питие. Това показва национално проучване на "Ипсос" в България, проведено в периода 19-25 май 2022 г. сред градското население на страната, с възраст на респондентите 18-69 г.

33% от тях смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.

,,През последните 3 години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 милиона лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи", коментира изпълнителният директор на сдружението - Ивана Радомирова.

Съюзът на пивоварите получи и първа награда в категорията "Иновативна бизнес стратегия" на осмото издание на наградите на b2b Media. Призът е за кампанията ,,Гордеем се да сме прозрачни", с която българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.