Apple харчи два пъти повече средства за лобизъм днес, когато в Белия дом седи Доналд Тръмп, отколкото когато президент на САЩ бе Барак Обама, пише Recode. За месеците от април до юни, включително, гигантът от Купертино е заделил цели 2.2 милиона долара.
Цифрата е почти двойно по-голяма от тази по същото време на миналата година по времето на Обама, когато Apple е похарчила 1.2 милиона долара.
От компанията обявиха, че по-голямата част от средствата са отделени за лобиране за промени в данъците, наблюдението и миграцията.
През първите три месеца на Тръмп в Белия дом Apple е дала около 1.4 милиона долара, или общо 3.6 милиона долара за първото полугодие от управлението му. За първите шест месеца на Обама сумата е 370 000 долара - или почти 10 пъти разлика.
Специален фокус е миграцията - главният изпълнителен директор Тим Кук на няколко пъти води публични спорове с Тръмп по този проблем.
Освен изброените вече основни теми, компанията плаща за лобиране и за мерки срещу промяната на климата, реформа при патентите, здравни инициативи, образование и други.
За сравнение - за същия период Google са похарчили 5.4 милиона долара, а Facebook - 2.3 милиона долара.