Срокът за подаване на оферти за концесията на Летище "София" е бил удължен заради голям интерес от страна на кандидатите по процедурата. Това е обявил министърът на транспорта Росен Желязков по време на форума "Предприемачество. Развитие. Перспективи", провел се в Поморие.
По неговите думи конкретно заинтересовани към аерогарата са бюджетни авиокомпании.
"Интересът на нискотарифните компании към Летище "София" е огромен. Много от големите европейски оператори се обръщат с въпроси и затова удължихме периода за подаване на оферти в процедурата за концесия до 29 януари", казва Желязков, цитиран от пресцентъра на ГЕРБ.
Ресорният министър не е посочил конкретни дружества, които са проявили интерес към концесията на летището. На аерогарата в столицата от нискотарифните компании най-сериозно присъствие имат унгарската WizzAir и ирландската Ryanair. Полети от и до София има и британската EasyJet. Тези фирми обаче не развиват бизнес като летищни оператори.
Досега потвърден интерес към концесията има от британското дружество Manchester Airport Group (MAG), които през октомври потвърдиха, че ще участват в процедурата заедно с китайската Beijing Construction Engeneering Group. Компанията оперира три аерогари на Острова - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс.
По-късно стана ясно, че в надпреварата за Летище "София" най-вероятно ще се включи и испанската AENA. Тя е най-големият летищен оператор в света по брой пътници, като управлява 46 аерогари в Испания, има дял на лондонското летище Лутън и ръководи още 15 летища в Южна Америка.
Като възможни участници в процедурата бяха сочени още испанската Ferrovial, която управлява летища във Великобритания и има участие в най-голямото Хийтроу, както и няколко френски дружества. Става въпрос за Bouygues, както и Groupe ADP, която оперира 26 летища, а сред тях са и парижките "Шарл дьо Гол", "Орли" и "Буве".
Участие може да има и от страна на оператора на аерогарите в Бургас и Варна Fraport, както и на друга френска компания - Alliance Avia. Според информацията участие може да има и от гръцка страна с дружеството Terna, както и от италиански дружества.