Срокът за подаване на оферти за концесията на Летище "София" е бил удължен заради голям интерес от страна на кандидатите по процедурата. Това е обявил министърът на транспорта Росен Желязков по време на форума "Предприемачество. Развитие. Перспективи", провел се в Поморие.

По неговите думи конкретно заинтересовани към аерогарата са бюджетни авиокомпании.

"Интересът на нискотарифните компании към Летище "София" е огромен. Много от големите европейски оператори се обръщат с въпроси и затова удължихме периода за подаване на оферти в процедурата за концесия до 29 януари", казва Желязков, цитиран от пресцентъра на ГЕРБ.

Ресорният министър не е посочил конкретни дружества, които са проявили интерес към концесията на летището. На аерогарата в столицата от нискотарифните компании най-сериозно присъствие имат унгарската WizzAir и ирландската Ryanair. Полети от и до София има и британската EasyJet. Тези фирми обаче не развиват бизнес като летищни оператори.

Кой иска да вземе на концесия летище София?

Кой иска да е новият стопанин на летище София?

Един официален кандидат и още няколко компании с интерес към аерогарата

Досега потвърден интерес към концесията има от британското дружество Manchester Airport Group (MAG), които през октомври потвърдиха, че ще участват в процедурата заедно с китайската Beijing Construction Engeneering Group. Компанията оперира три аерогари на Острова - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс.

По-късно стана ясно, че в надпреварата за Летище "София" най-вероятно ще се включи и испанската AENA. Тя е най-големият летищен оператор в света по брой пътници, като управлява 46 аерогари в Испания, има дял на лондонското летище Лутън и ръководи още 15 летища в Южна Америка.

Като възможни участници в процедурата бяха сочени още испанската Ferrovial, която управлява летища във Великобритания и има участие в най-голямото Хийтроу, както и няколко френски дружества. Става въпрос за Bouygues, както и Groupe ADP, която оперира 26 летища, а сред тях са и парижките "Шарл дьо Гол", "Орли" и "Буве".

Участие може да има и от страна на оператора на аерогарите в Бургас и Варна Fraport, както и на друга френска компания - Alliance Avia. Според информацията участие може да има и от гръцка страна с дружеството Terna, както и от италиански дружества.