Логистичните центрове на Amazon са двигателят на компанията - масивни складове, в които служителите следят, пакетират и сортират всяка поръчка преди да я изпратят към вратата на клиента. Критиците твърдят, че в тези центрове работниците прекарват дните си в ужасни условия и трябва да пакетират по стотици кашони на час или ще загубят работата си, пише The Verge.
"Винаги има някой, който чака да вземе позицията ти", казва Стейси Мичъл, ко-директор на Institute for Local Self-Reliance и добре познат критик на Amazon.
Документи, с които изданието се е сдобило, показват, че уволненията на база недостигнато ниво на продуктивност, са далеч повече, отколкото се смяташе досега. В един от тях адвокат на компанията посочва, че Amazon е уволнила стотици служители само в един център между август 2017 и септември 2018 г., тъй като не са изпълнили квотата си.
Говорител на компанията потвърждава информацията, като посочва, че около 300 души са загубили работата си. За сравнение, в логистичния център в Балтимор работят около 2 500 души общо.
В Северна Америка Amazon управлява над 75 логистични центъра с около 125 000 служители. Което може да означава, че ако компанията уволнява грубо по 10% от работниците си заради неефективност, хиляди души губят работата си всяка година.
Как Amazon ги следи? Документите показват, че процесът по следене и прекратяване на договорите е силно автоматизиран. Системата на компанията следи броя обработени пратки от всеки служител, генерира предупреждения или прекратява договорите без "да се допита" до супервайзър. Все пак, човек може да върне даден служител на работа, ако прецени.
Нещо повече, системата следи и времето, необходимо за обработването на всяка една пратка. Ако даден служител се забави твърде много, системата генерира предупреждение и в крайна сметка работникът може да бъде уволнен. Някои служители казват, че избягват да ходят дори до тоалетната, за да не губят време.
nsmilitia
на 29.04.2019 в 09:58:36 #1Робовладелци от нов тип...