Акциите на производителя на електромобили Rivian паднаха с цели 18%, след големия скок след IPO на компанията.
Акциите на Rivian се покачиха с цели 130% от първоначалната цена от 78 долара за акция. Това даде оценка на автомобилния производител от над 150 милиарда долара и го направи прави по-ценен от Ford, General Motors и Volkswagen, въпреки че все още не е генерирал приходи от дейността си.
Rivian има повече от 50 000 поръчки за своите пикапи за 70 000 долара и поръчка за 100 000 електрически вана за доставка от Amazon.
Компанията ще е изправена пред известни предизвикателства. Rivian ще трябва да докаже, че е в състояние да се прави с текущите смущения във веригата на доставки и нарастващите разходи, ако иска да се хареса на акционерите и да запази невероятно високата си оценка, когато отчете печалбите по-късно тази година, пише Business Insider.
Може би инвеститорите ще се фокусират повече върху търсенето, а компанията за електрически превозни средства изглежда се от бързо развиващият се се пазар на електрически коли.