Стрийминг гигантът Spotify ще освободи около 1500 служители. Причината - за да намали разходите. Това се случва за трети път тази година, след като освободи 600 от служителите си през януари и още 200 през юни. Сега съкращението представлява 17% от работната сила на музикалната платформа
Освобождаването на служители е в унисон с вълната от съкращение на работни места на технологичните компании от началото на 2023-а година. Някои започнаха отново да съкращават работната си сила - това са гиганти като Amazon, LinkedIn и т.н.
За съкращенията в музикалната платформа стана ясно от писмо на главния изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек. В него се каза, че компанията е наела повече през 2020 г. и 2021 г. поради по-ниската цена на капитала и въпреки че производството й се е увеличило, голяма част от това е свързано с наличието на повече ресурси.
"За да бъде Spotify в съответствие с нашите бъдещи цели и да гарантираме, че ще се справим с предстоящите предизвикателства, взех трудното решение да намаля общия брой на персонала с приблизително 17% в цялата компания", пише в писмото до служителите.
Всеки служител ще бъде уведомен по мейл за това, че е освободен. Относно обезщетенията всички служители получават приблизително пет месеца обезщетение. Това ще бъде изчислено въз основа на местните изисквания за срок на предизвестие и трудовия стаж на служителите. Всички натрупани и неизползвани отпуски ще бъдат изплатени на всеки напускащ служител.
"Обсъждахме по-малки съкращения през 2024 г. и 2025 г. и все пак, като взехме предвид разликата между състоянието на нашата финансова цел и текущите ни оперативни разходи, реших, че едно съществено действие за коригиране на нашите разходи е най-добрият вариант за постигане на целите. Въпреки че съм убеден, че това е правилното действие за нашата компания, разбирам също така, че ще бъде невероятно болезнено за нашия екип", пише още в писмото си шведския милиардер. .
През третото тримесечие компанията отбеляза печалба на фона на скока на цените на нейните стрийминг услуги и ръста на абонатите във всички региони и прогнозира, че броят на месечните й слушатели ще достигне 601 милиона през празничното тримесечие.
В България основният абонаментен план се покачи от 8,99 лева на 9,99 лева. Планът Duo e na cena 13,49 ot 10,80 лева, a Fаmіlу струва 16,49 лева.