Unilever, която стой зад известните марки Dove, Lipton и други, заяви, че планира да намали наполовина количеството нова пластмаса, която ще използва през следващите пет години, пише BBC. Компанията произвежда 700 000 тона пластмаса годишно.

Изпълнителният директор на Unilever Алън Джоуп заяви, че планира да намали производството, като използва повече рециклирана пластмаса, създава повече бутилки за многократна употреба и намира други алтернативни материали.

Той твърди, че много от останалите заместители са по-лоши, казвайки: "Преминаването към използването на стъклени материали може да е модерно, но би имало ужасно влияние върху въглеродния отпечатък при опаковането".

Джоуп споделя, че Unilever, който е най-големият хранителен производител за Великобритания и притежава десетки брандове, се опитва да остане релевантна към по-младите потребители, които са притеснени за прекомерната употреба на пластмаса.

Пластмасата - индустрията за $79 милиарда. От кои държави идва тя?

Пластмасата - индустрията за $79 милиарда. От кои държави идва тя?

Лидерите по износ на пластмасови продукти в света

"Ние дълбоко вярваме, че устойчивостта ще доведе до по-добри финансови резултати", казва той като споделя, че няма "парадокс" между устойчивия бизнес и по-добрите финансови резултати.

Procter & Gamble, които произвеждат Fairy и Lenor, заявиха през април, че планират да намалят наполовина количеството използвана пластмаса до 2030 година.

Междувременно Nestle обяви, че ще премахне всички пластмаси, които не могат да се рециклират от опаковките си до 2025 година, а Coca Cola ще удвои количеството на рециклирания материал, като ще прави 200 000 бутилки на минута през следващата година.

Така Unilever добавя името си към списъка с фирми, които обещават да намалят пластмасата, като целта е да рециклират толкова от нея, колкото произвеждат до 2025 година.

Но Джоуп заяви, че отговорността за намаляването ѝ не може да се пада само на индустрията. Той призовава Обединеното кралство да съгласуват политиките за рециклиране, за да могат производителите да правят инструкциите по-ясни за потребителите.

"Ако имаше определен подход за събиране, сортиране и преработка, мисля, че това би позволило на индустрията да стандартизира етикетирането и да улесни хората да сегментират отпадъците си", казва той.

Промените при пакетирането няма да увеличат цените, увери още Джоуп.

Unilever, която притежава Dove, купува още една козметична марка

Unilever, която притежава Dove, купува още една козметична марка

Британско-холандската компания разширява козметичния си бизнес с Tatcha