Френският гигант от хранително-вкусовата промишленост Danone обяви, че продава подразделенията си за премиум органични млечни продукти в САЩ. Тази ключова част от бизнеса на френската марка ще бъде придобит от инвестиционната компания Platinum Equity, съобщава Reuters.
Бизнесът на Danone с органични млечни продукти в САЩ се състои от брандовете Horizon Organic and Wallaby с портфолио от органични млечни продукти, включително мляко, сметана, йогурт, сирене и масло.
Той формира около 3% от световните приходи на Danone и има размиващо въздействие върху ръста на сравнимите продажби на компанията и повтарящия се оперативен марж през 2022 година.
Продажбата на бизнесите Horizon Organic и Wallaby е част от прегледа на портфолиото на компанията и програмата за ротация на активите, обявена през март 2022 година. Финансовото измерение на сделката все още не е публично обявено.
Компанията ще запази миноритарен дял в бизнеса, като "ще акцентира повече върху текущото си портфолио на силни, фокусирани върху здравето брандове".