Асоциацията на операторите на въздушен транспорт, която включва най-големите руски граждански авиокомпании, предложи разширяване на списъка на страните, от които те купуват резервни части за самолетите си. Това съобщи РБК, позовавайки се на източници от бранша.

Превозвачите поискаха да добавят в списъка на доставчици още 7 държави: Индонезия, Етиопия, Хонконг, Сингапур, Южна Корея, Малайзия и Пакистан - чиито резервни части могат да бъдат монтирани на самолети.

Авторите на писмото до Федералната агенция за въздушен транспорт ("Росавиация") обясниха допълването на списъка с разширяване на възможностите за ремонт на авиационната техника, включително самолетни двигатели. Трябва да се има предвид, че преди това "Росавиация" не е взаимодействала с посочените страни "и не разполага с достатъчно информация за системата за сертифициране и контрол при производството на самолетни компоненти".

С колко собствени пътнически самолети разполага Русия

С колко собствени пътнически самолети разполага Русия

Руска регистрация има по-малко от една четвърт от целия авиопарк

В отговор на санкциите на САЩ, Канада и Европейския съюз спрямо руската авиационна индустрия, Кремъл разреши монтирането при необходимост на самолетите на вносни компоненти, произведени в трети страни, а не в страната производител на съответния самолет. Този списъкът включва: Иран, Египет, Узбекистан, Израел, Мексико, Турция, Индия, Бразилия, Китай, Великобритания, ОАЕ, Йордания, Тайланд, Южна Африка и Аруба. Дотогава в Русия се признаваха сертификати за валидност на ремонтите само от: САЩ, ЕС, Канада, Бермудите и Ирландия.

По думите на главния изпълнителен директор на консултантската компания Friendly Avia Support Александър Ланецки, изброените страни не са включени в "черния списък" на ЕС за неспазване на изискванията за сигурност, което показва "достатъчно високо ниво на контрол" в авиационния сектор.

В Русия започнаха да съкращават граждански полети - заради проблеми с двигателите на самолетите

В Русия започнаха да съкращават граждански полети - заради проблеми с двигателите на самолетите

Колко и какви самолети са "приземени"