Руската авиокомпания S7 Airlines, която е от най-големите в страната, ще трябва да намали броя на полетите при своя есенно-зимен график (от ноември до март) с 10-15% в сравнение с миналата година. Причината за това не е намалението на пътниците, а проблеми с обслужването на самолетните двигатели, пише "Комерсант".

Източникът на изданието в Министерството на транспорта на страната посочва, че най-лошо е положението със самолетите Airbus - A320, A320/A321neo и монтираните на тях американски двигатели, произведени от Pratt & Whitney (P&W). По данни на Flightradar24, всеки пети самолет на компанията от този модел не лети, тоест 21 самолета от общо 103.

По-конкретно, към 10 октомври са "приземени" 6 от 21 самолети A320neo на възраст от две до шест години и всичките осем A321neo на възраст от две до пет. И трите 17-годишни A319 не летят от 30 септември, няколко месеца вече не летят три A320, а за една седмица е "приземен" един от 16-те самолета A321. От един до десет месеца не летят пет от 17-те самолети Embraer и един от 19-те Boeing.

В Русия свършиха германските двигатели за самолети за обучение на военните летци

В Русия свършиха германските двигатели за самолети за обучение на военните летци

Търсят се руски производители

Събеседниците на изданието обясняват, че двигателите P&W на самолетите на авиокомпанията S7 са от последно поколение и се произвеждат в по-малки серии от френско-американските CFM Leap, монтирани на самолетите на други превозвачи. В тази връзка съответните механици нямат достатъчно компетентност да ги обслужват нито в Русия, нито в Иран, където имат опит с по-масова самолетна техника.

Двигателите P&W за самолетите модел neo започнаха да се произвеждат през 2016 г., три години след началото на производството на двигатели CFM.

Експерти отбелязват, че и двата типа двигатели са сложни за поддръжка и е малко вероятно да се справят с обслужването им в Русия. В същото време, би било по-лесно да се намери решение за поддръжката на двигателите CFM, тъй като те са по-разпространени в света.

В същото време, към средата на октомври нито един от новите модели самолети с руски двигатели не е преминал съответната сертификация. Изпитателни полети се извършват само с MS-21, останалите модели нови руски самолети все още не са извършили първите си полети. А търговските доставки на самолетите за регионални полети Ил-114-300 бяха отложени с три години, заради недостатъчна готовност на новите двигатели.

Руският самолет, който поскъпна с 50% още преди да влезе в редовна експлоатация

Руският самолет, който поскъпна с 50% още преди да влезе в редовна експлоатация

Предвижда се той да замени широко известния, но вече остарял Ан-2