Airbus, големият но притиснат до стената европейски производител на самолети, се надява китайските самолетни линии да закупят над 100 от суперсамолетите A380 за следващите 20 години, съобщава Guardian.

По време на самолетното изложение в Хонконг днес, Джон Лехи, главният директор за операциите на Airbus е казал, че китайските превозвачи ще се нуждаят от 113 самолета от модела A380 в следващите две десетилетия, както и над 150 джета на Airbus от другите модели - и то в рамките на пет години.

Известно е, че суперджъмбото A380 влиза в експлоатация с поне две години закъснение заради технически и продуктови отсрочки, но все пак първият комерсиален полет с пътници на борда е предвиден още за следващия месец.

Прогнозите на Лехи съвпадат с доклада на екологичната организация Приятели на Земята. Еколозите изискват ЕС да включи и авиацията в схемата си за търговия с въглеродни емисии.

A380 изгаря със 17% по-малко гориво на пътник-километър в сравнение с който и да е друг самолет в употреба сега, посочват от Airbus. На пътнико-километър емисиите са 75грама CO2, което е на половината от европейската целева стойност за автомобилите. Ефективността на европейския самолет е част от апела към китайските самолетни компании.

В следващата година търсенето на A380 от Китай ще се засили; засега China Southern Air са поръчали пет самолета. До този момент поръчките за суперджъмбо са 173 на брой, след като техническите проблеми засегнаха вярата в бъдещето на проекта.

В доклада на Приятелите на Земята се настоява авиацията да бъде включена в търговията с въглеродни емисии от 2010 вместо от сегашната времева рамка 2011-12, тъй като това е най-бързо нарастващият източник на емисии. От 1990 досега емисиите от авиацията са се удвоили.