По време на самолетното изложение в Хонконг днес, Джон Лехи, главният директор за операциите на Airbus е казал, че китайските превозвачи ще се нуждаят от 113 самолета от модела A380 в следващите две десетилетия, както и над 150 джета на Airbus от другите модели - и то в рамките на пет години.
Известно е, че суперджъмбото A380 влиза в експлоатация с поне две години закъснение заради технически и продуктови отсрочки, но все пак първият комерсиален полет с пътници на борда е предвиден още за следващия месец.
Прогнозите на Лехи съвпадат с доклада на екологичната организация Приятели на Земята. Еколозите изискват ЕС да включи и авиацията в схемата си за търговия с въглеродни емисии.
A380 изгаря със 17% по-малко гориво на пътник-километър в сравнение с който и да е друг самолет в употреба сега, посочват от Airbus. На пътнико-километър емисиите са 75грама CO2, което е на половината от европейската целева стойност за автомобилите. Ефективността на европейския самолет е част от апела към китайските самолетни компании.
В следващата година търсенето на A380 от Китай ще се засили; засега China Southern Air са поръчали пет самолета. До този момент поръчките за суперджъмбо са 173 на брой, след като техническите проблеми засегнаха вярата в бъдещето на проекта.
В доклада на Приятелите на Земята се настоява авиацията да бъде включена в търговията с въглеродни емисии от 2010 вместо от сегашната времева рамка 2011-12, тъй като това е най-бързо нарастващият източник на емисии. От 1990 досега емисиите от авиацията са се удвоили.