Инвеститорите трябва да спрат да гледат продажбите на автомобили и проблемните кредити за коли и да влагат уверено пари в САЩ, смята Дрю Матюс, изготвящ пазарната стратегия на MetLife Investment Management Inc.

"Те не са толкова важни, колкото това колко харчат потребителите за услуги", допълва той пред Bloomberg.

"Рецесията се получава, когато хората решат, че няма да отидат да се подстрижат, защото точно в момента не искат да похарчат 20 долара", обяснява той.

В последните месеци банките в най-голямата световна икономика започнаха да отказват заеми, притеснени от загуби заради рискови кредити за потребители, които искат да си купят нов автомобил.

Според Матюс прекомерното раздаване на кредити за коли няма да навредят така на икономиката, както когато рисковите ипотечни кредити създадоха кризата.

Разликата, смята той, е, че тогава кредитите за жилищата бяха толкова достъпни, че вдигнаха цените на имотите и това добави риск дори за кредитополучателите, които нямаха проблем с връщането на заема. Но когато балонът се спука, хората и банките разбраха по трудния начин, че са поели твърде много риск.

Дори подобен сценарий да се случи с кредитите за автомобили, той няма да има такъв ефект, смята Матюс.

Затова, въпреки намалелия брой на продажби на автомобили, Матюс смята, че икономиката на САЩ се развива добре. "Виждаме един потребител, който е в добра форма", заключва той.