България като нискобюджетна туристическа дестинация ще спечели от изхода от референдума във Великобритания, коментира за БТА Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

Пикът за туризма у нас ще е в периода 2017 - 2019 г., смята експертът.

Последствията от допитването ще доведат до намаляване на покупателната способност на гражданите на Великобритания. Англичаните ще обеднеят, няма да имат достатъчно пари за пътуване, но това не се отнася за нискобюджетните дестинации като България, коментира експертът. 

Винаги, когато икономиката на Великобритания е била във възход, нейните граждани са предпочитали престижните туристически дестинации, а когато са в криза - търсят нискобюджетните, показват наблюденията на Драганов.

Туристическият бизнес в България очаква в периода 2017 -2019 г. страната да е търсена и предпочитана от британските граждани, за които ще е непосилно да почиват в Швейцария, Франция, Германия и Испания и други европейски страни. 

Всички търговци, включително и тези в туризма - хотелиери, които са подписали договори в английски лири, и не са получили предплащания по тях, за да ги вложат в подготовка за сезона, а ги държат в наличност, в момента са с девет на сто загуба заради обезценката на лирата, коментира Драганов.

До края на туристическия сезон по договори, които не са гарантирани с финансова клауза за защита, според която при над 2,5 на сто ръст на курса лира - евро, плащането става по курса към момента на подписването на договора, ще пострадат, смята Румен Драганов. 
Според него, ако липсва такава клауза в договорите, търговците трябва или да ги преформатират, или да поемат загубата.

Според Драганов отражението от референдума върху имотния пазар в страната няма да е чувствително, защото отливът на интерес у британските граждани към покупката на втори дом е започнал още след пика на покупките на такава недвижимост в периода 2001-2008 г. България не е хит на имотния пазар във Великобритания, отдавна ние сме загубили доверието им, допълни Драганов.