АПИ дължи на "Автомагистрали" близо 250 млн. лв., съобщи пред Нова телевизия директорът на дружеството Десислава Христова.
"Автомагистрали" не дължи пари на работници, категорична бе тя.
"Ние сме изпълнители на договори за текущ ремонт и поддръжка. И ние, и пътният бранш чакаме пари от Пътната агенция. Нашите работници са около 500 души. В момента успяваме да плащаме заплати, но това няма да продължи дълго", каза Христова.
Относно информацията, че заплатата й е увеличена тройно - от 3600 на 11 000 лв. тя обяви, че това е в съгласие със закон, приет по времето на ГЕРБ.
"Сякаш всичко е фокусирано върху мен. Моята заплата не зависи нито от принципала на г-жа Комитова, нито от решение на Борда на директорите. Възнаграждението ми зависи от закон, приет по време на управлението на ГЕРБ. Тези заплати се определят от правилника съобразно с това какви функции изпълняваш", каза Христова.
Тя припомни, че от 10 август нейните функции са променени. "Дотогава съм била член на Съвета на директорите. След това заедно с изпълнителния директор управляваме дружеството", поясни Христова и заяви категорично, че дружеството е на печалба.
"Не работим за чекмедже или за нещо друго. Работим публично", заяви тя.
Припомняме, служители от "Автомагистрали-Черно море" излязоха на протест в София през юли заради неизплатени суми за АМ "Тракия".
През септември те отново бяха на пътя, защото от държавата не са се издължили към тях.
Общо 3,7 милиарда са задълженията на държавата към строителни фирми, но от финансовото ведомство признават само въпросните 1,3 милиарда. Останалите договори са дадени на прокуратурата.
На 2 юни Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките. Автомагстрали" е превъзлагала на други партньори тези проекти. Едновременно с това от МРРБ излязоха с информация, че на дружества са давани аванси по проекти, за които дори не е имало изготвен технически проект и като пример дадоха свлачищата.
Danubis
на 03.10.2021 в 04:39:33 #3Чудно ми е защо това грозотило го размятат по ТВ каналите. Тази е върха на човешката наглост. Класирала си заплата 11 800 лв. Не тя си я е определила,а виновниците били ГЕРБ, те създали такъв правилник. Но ГЕРБ назначили Ст. Беличев с конкурс,а тя бе назначена с връзки и после се проведе формален и потаен конкурс,за да се бетонира като представляващ дружеството касичка на властта в следващите 5 години. Ако това е промяната- гладен да смени сит,аз не я желая. Беличев намираше начини да работи,а на тези нови готованци им дължи държавата,респективно ние данъкоплатците пари. Не си плащат на фирмите извършили тяхната работа,защото АПИ не са им платили. А пари за тези грамадни заплати имат и същата госпожа Наглост твърди ,че предприятието е на печалба. Че плащай бе госпожо,хората семейства хранят,не твоето его на голям началник. Щом не можеш да си плащаш и ти няма да вземаш,а като си толкова отговорна намери работа на Дружеството не чакай лапаница от наще данъци.
valentin-tzonev-1
на 02.10.2021 в 19:04:31 #2По важно е следното: "Сякаш всичко е фокусирано върху мен. Моята заплата не зависи нито от принципала на г-жа Комитова, нито от решение на Борда на директорите. Възнаграждението ми зависи от закон, приет по време на управлението на ГЕРБ." Разбирате ли, принсипалът има почти никакъв контрол! Така е уредена държавата ни от Баце, великия шофер на джипката!
james1
на 02.10.2021 в 11:01:30 #111 600 шв е заплата на тая корумпирана и некадърна патка.