Русия намали печалбите от износа си на петрол, дори когато доставките на суровината по море достигнаха шестседмичен връх. Причината е в големите отстъпки, които Москва предлага на азиатските купувачи на фона на забраната на Европа да прави покупки на руски петрол, пише Bloomberg.

Общите доставки на суров петрол по море скочиха минлата седмица, достигайки най-високото ниво от края на април. 38 танкера са натоварили 27,6 милиона барела от експортните терминали на страната, по данни от проследяване на кораби и докладите на пристанищните агенти, събрани от Bloomberg.

Забраната за покупки на суров петрол от Европейския съюз влиза в сила чак на 5 декември и е ограничена до обеми, доставяни по море и изключва доставките през тръбопроводната система "Дружба". Полша и Германия се ангажираха да прекратят вноса си на руски суров петрол, дори без забрана на ЕС. Така доставките за Европа би трябвало да се намалят с около 90% от нивото от миналата година, според данни на руския тръбопроводен оператор "Транснефт". Страната ни може да доставя руски петрол по море до 2024 г.

Корабите от трите държави с най-голям морски флот в ЕС транспортират двойно повече руски петрол от началото на войната

Корабите от трите държави с най-голям морски флот в ЕС транспортират двойно повече руски петрол от началото на войната

Те са транспортирали средно 58 милиона барела руски петрол през май

Компании в Китай и в Индия купуват повече руски петрол през последните месеци на фона на спада на цените.

Значителни количества доставки на суров петрол отиват към Азия. Около 660 000 барела на ден руски суров петрол е доставян в индийските пристанища през май, спрямо около 270 000 барела на ден предходния месец.

Потоците на суров петрол Urals от терминалите в Балтийско море миналата седмица се възстановиха, нараствайки с 417 000 барела на ден, или 29%, до най-високото си ниво от три седмици.

Въпреки увеличеният обем на доставките, приходите на Москва от износни мита падат с 9 милиона долара, или 5% (до 162 милиона долара.) Спадът в приходите е заради по-ниската ставка на експортното мито за барел върху доставките, извършени през юни. Митата падат с 10% между май и юни (до 44,80 долара за тон), което се равнява на около 6,11 долара за барел.

Ставките на митата вече са паднали с 27% от април, което отразява големите отстъпки, които Русия е принудена да предлага, за има нови купувачи в Азия.

Броят на товарите от руските пристанища, се е увеличил. Повече кораби заминават от пристанища в Балтийско море.

Доставките за България и Румъния нарастват за трета седмица и може да достигнат най-високото си ниво за годината.

Русия иска да увеличи износа на петрол с около една пета от основното си източно пристанище Козмино, като целта е да отговори на нарастващото търсене от азиатските купувачи и да компенсира въздействието на санкциите на Европейския съюз, според източници на Ройтерс.

Руският "Транснефт" вече е увеличил количеството суров петрол, изпомпван до Козмино тръбопровода ESPO (East Siberia Pacific Ocean),- със 70 000 барела на ден чрез използване на химически добавки за ускоряване на петролните потоци според запознати.