Датската компания извършваща корабоплаване и логистика Maersk, предупреди за възможността от нова логистична криза в света, пише CNBC.

Компанията прогнозира забавяне на глобалното търсене на превоз на контейнери по вода тази година, на фона на отслабването на потребителското доверие и претоварването на веригите за доставки.

Датската компания, която е една от най-големите в света при превоза на контейнерни товари по вода, заяви, че е натоварила 7,4% по-малко контейнери на кораби през второто тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2021 г., което я накара да преразгледа перспективите за своя контейнерен бизнес за цялата година.

Сега Maersk очаква търсенето на контейнерни превози по вода да бъде в долния край на зададения диапазон, т.е. между минус 1% и 1% през 2022 г., тъй като нарастващата инфлация и цените на енергоносителите "помрачават" глобалната икономическа перспектива.

"Лавина" от отрицателни ефекти за световната икономика - заради новите локдауни в Китай

"Лавина" от отрицателни ефекти за световната икономика - заради новите локдауни в Китай

Какви ще са последствията от прекъсванията на веригите за доставки

"Геополитическата несигурност и по-високата инфлация, дошла основно чрез по-високите цени на енергоносителите, продължиха да тежат върху потребителските настроения и очакванията за растеж", се казва в изявление на компанията.

"Като се има предвид този фон, през 2022 г. се очаква глобалното търсене на превоз на контейнери да бъде в долния край на прогнозирания диапазон от минус 1% до +1%".

Maersk предупреди, че забавянето при търсенето на контейнерните превози е особено ясно изразено в Европа, където товарите се натрупват в пристанищата и в складовете, докато потребителското търсене намалява.

Войната на Русия в Украйна и блокирането заради Covid-19 в Китай само влошиха тези проблеми със задръстванията, се добавя в изявлението.

"В Европа претоварването на веригите за доставки остана, тъй като търговците на дребно и производителите държаха контейнери в пристанищата и складовете поради слабо крайно търсене. Блокирането на пристанищата в Китай поради политиката на "нулев Ковид", както и последиците от войната в Украйна, също предизвикаха напрежение в основни области на логистичната мрежа", смятат от Maersk.

Нетната печалба на Moller-Maersk за 2021 година скочи 6 пъти, до близо $18 милиарда

Нетната печалба на Moller-Maersk за 2021 година скочи 6 пъти, до близо $18 милиарда

Приходите на компанията за отчетния период са се увеличили 1,6 пъти, до почти 61,79 милиарда долара