Близо 2200 граждани участваха в електронното допитване за избор на най-въздействащи здравни предупредителни илюстрации, които да бъдат отпечатани върху опаковките на тютюневите изделия, съобщи пресцентърът на МЗ.

Допитването бе организирано от Министерството на здравеопазването като част от кампанията на Европейската комисия.

В допитването анонимно своя глас дадоха общо 2185 граждани. От тях 52,9% (1156) непушачи, 29,9% (653) - пушачи и 17,2% (376) - бивши пушачи.

Почти изравнена е активността на включилите се в гласуването жени - 52,3% (1143), и мъже - 47,7% (1042).

Най-малък процент участвали са хората на възраст над 60 години - 0,4% (9), с не много висока активност се отличават българските граждани под 18 години - 9% (197), а останалите са 90,6% (1979).

С категорично преобладаващ вот са избрани две от най-потискащите илюстрации: на туморното образувание в шийната област - 63,98% от гласувалите за илюстрациите към този текст, и на увреденото съзъбие - 76,06%.

Останалите фотографии може да разгледате тук

Дългогодишният опит на използване на тези илюстрации в Канада (близо 7 години), Бразилия (около 5 години), Сингапур (близо 3 години) и други страни, както и направените изследвания там показват, че  етикетирането на тютюневите изделия се оказва ключов елемент в борбата срещу използването на тютюневите продукти. Това е така, тъй като образите имат по-голямо въздействие върху пушачите в сравнение с едноцветния обикновен текст.

Предупрежденията, съдържащи картини, се цитират по-често като мотивиращ фактор за спиране на тютюнопушенето.