Цените на стоките в супермаркетите са се повишили с 1,3% през септември. От какво започнаха трудностите във веригите за доставки, цените постоянно растат, пише The Guardian.
Повишаването е най-сериозно при пакетираните сладки и сладкиши, солените храни и храните за животни според анализатори от Kantar.
Покачването идва на фона на множеството прогнози от бизнеса за скок в разходите за живот, след прекъсването във веригите, заради Covid и Brexit.
Големи производители като Nestlé, Procter & Gamble и Unilever обявиха, че са принудени да повишат цените си, а търговците на дребно прогнозират, че разходите за потребителите ще се покачат допълнително, ако смущенията по веригата ще продължат.
Междувременно онлайн продажбите на хранителни стоки са се понижили до 12,2% от общите през септември, спрямо 13% преди месец. Все повече хора се завръщат към физическите магазини.
Според експерти има големи промени в начина на живот на потребителите, след като започна постепенно връщане обратно в офиса или в училище тази есен. Очаква се това да повлияе на начина, по който хората пазаруват.