Лидл България отвори своя първи магазин в град Асеновград на 28 октомври. Той е 67-ми за веригата и 39-ти град, в който стъпва компанията.

„През настоящата година успяваме да достигнем до нови точки на картата на България. Щастливи сме, че Асеновград е сред градовете, които се присъединиха към семейството на Lidl. Вярваме, че ще успеем да предложим на асеновградчани отлично разнообразие на качествени стоки на атрактивни цени.", заявиха от ръководството на Лидл България.

Новият магазин на Lidl е разположен на площ от 1026 кв. м. и следва концепцията на компанията да предлага продукти под собствени марки с гарантирано високо качество и на най-добрите цени, редом до утвърдени родни и чужди марки.

"Основните и най-важни за българския потребител стоки като хляб, млечни продукти, колбаси, пилешко месо и други са в мнозинството си български - това е важно, тъй като основният стокоборот е именно с тях. Процентно разплащанията ни към български и чужди доставчици на месечна база е почти равностойно, като има месеци, в които обемът на разплащания е с категоричен превес именно към българските производители", допълниха от компанията.

През първата седмица от откриването в Асеновград клиентите на новия магазин ще могат да се възползват от специалните намаления на избрани топ хранителни и нехранителни артикули, стигащи до 50%.

С отварянето на всеки нов магазин Lidl разкрива и между 15 до 25 нови работни места, като досега в компанията работят около 1500 служители. Освен че компанията предлага над средните заплати за отрасъла, всички служители на Lidl получават и редица допълнителни привилегии - допълнително здравно осигуряване, ваучери за храна на определената от държавата максимална стойност от 60 лв. и много други. В края на 2012 г. веригата получи от най-голямата консултантска компания в областта на човешките ресурси „Aon Hewitt" отличието второ място за „Най-добър работодател" на годината в България сред компаниите с над 1000 служители и четвърто място за Източна Европа.

Lidl е част от немската Шварц-група, оперираща в областта на търговията с хранителни и нехранителни продукти. Lidl има около 10 000 магазина в повече от 20 европейски страни. Компанията е основана през 30-те години на XX-ти век в Германия (седалище Некарсулм) и се отличава с бърз и постоянен растеж.