В момента се заражда сериозно задръстване на корабоплаването в Южнокитайско море, припомнят от Zero Hedge. То не е единственото глобално. Такова се наблюдава и по западните пристанища на САЩ.
Във всеки случай, случващото се по бреговете на Поднебесната империя е толкова сериозно за глобалното корабоплаване, че Maersk, която е най-голямата компания за карго кораби в света, че определи струпването на плавателни съдове в пристанището Шенжен като много по-тежко от блокирането на Суецкия канал по-рано тази година.
"Очакваме това да продължи и през следващия месец и да причини значителни забавяния на корабоплаването", каза управляващият директор на Maersk Asia Pacific Дитлев Блихер. По думите му пристанището Янтия работи с около 40% от капацитета си в момента.
До значителните проблеми с корабоплаването край Китай се стигна в резултат на случаите на коронавирус сред моряците. Затова и местната администрация наложи строги ограничения и карантини, което обаче неминуемо се отразява и на възможността за обработване на корабите на пристанищата.
Това доведе до огромно задръстване от контейнерни кораби в региона, което нанесе нов удар върху веригата на доставки и поредна криза в корабоплаването, тъй като закъсненията се увеличават, заплашвайки да увеличат разходите отново.
"Бих казал, че това за нас е много по-голямо прекъсване от това, причинено от блокирането на Суецкия канал поради продължителността и значението на Янтян като пристанище", каза главният изпълнителен директор океани & логистика на AP Moller-Maersk Винсънт Клърк. "В момента имаме закъснения на плавателни съдове с до 16 дни извън Янтян, което, разбира се, ще предизвика значителен негативен ефект върху мрежата от гледна точка на надеждността."
Тази информация говори за напълно огромните мащаби на задръстването върху логистиката глобално. Обикновено корабите изчакват по половин ден в Южнокитайско море, преди да бъдат обработени. Съдейки по изказването на шефа на Maersk, този период вече се е увеличил до две седмици и половина.
Пристанището Гуангдонг е отговорно за около една четвърт от целия износ на Китай. Тук се намират пристанищата Шънджън и Гуанджоу, които са едни от най-големите в света, припомнят от Zero Hedge.