Пролетните дъждове в Германия така и не дойдоха тази година и това пресушава най-важната река в страната, създавайки притеснение, че ключови индустриални стоки няма да могат да стигнат до дестинацията си, пише Bloomberg.

Обичайно един от месеците с най-много валежи, най-голямата европейска икономика отчита едва 5% от обичайните за април валжи досега, според държавната метеорологична служба. Очаква се този април да постави рекорд за най-малко валежи от поне 1881 г., когато започва събирането на данни.

Слабите валежи намаляват нивото на река Рейн - важен транспортен коридор за всичко от стомана до петрол и въглища към германските заводи. В момента реката е на най-ниското си ниво за април от 2011 г.

"Ако няма валежи през май, ни очаква още една година със суша", казва Андреас Фрайдрих от германската метеорологична служба.

По река Рейн преминават баржи през някои от най-важните индустриални зони в Европа. С източник високо в Алпите Рейн преминава над 1 300 км, за да достигне Северно море при Ротердам - едно от най-големите и важни пристанища на Стария континент. Подобен проблем имаше и през октомври 2018 г., когато нивото отново спадна опасно. Тогава то бе достатъчно, за да натисне надолу икономическия растеж на Германия.

Редица компании, които имат бази покрай реката, като Royal Dutch Shell и BASF миналата година купиха по-малки лодки, наеха камиони и капацитет във влакове и се презапасиха с доставки в складовете, за да се предпазят от нова суша.

Нивото на водата край Кауб, един от най-проблемните райони, падна до 1,15 м - по-малко от половината от нормалното за този период на годината. Официални лица от Швейцария заявиха, че жегите през лятото на 2019 г., когато температурите се покачиха до над 25 градуса по Целзий в планинските райони, са унищожили голяма част от ледниците, което означава, че сега не може да се разчита на тях да компенсират липсата на дъжд.