Индексът на потребителското доверие в Япония нараства през март до петмесечен връх, според днешната ревизия на данните, което дава надежди за възстановяване на втората по-големина икономика в света.

Показателят се покачи до 28.9 пункта спрямо 26.7 пункта през февруари, съгласно днешния доклад на правителствената администрация в Япония.

Това е третото поредно месечно повишение на показателя, като данните за декември бяха ревизирани до 26.2 пункта, като по този начин достигнаха най-ниското си ниво откакто е започнало проучването през 1982г.

Стойността на показателя за общото благосъстояние на населението се покачва до 31.1 пункта през март, спрямо 29.4 пункта през февруари.

Компонентата за ръста на доходите се покачва до 32.0 пункта, спрямо 31.1 пункта през февруари, а спомагателният индекс за заетостта нараства до 18.3 пункта, от 14.9 пункта през февруари.

Подобрението вероятно се основава на надеждите на домакинствата, че правителствените мерки ще успеят да облекчат рецесията в страната.

Проучването е направено до 15 март 2009 г. сред 6 720 японски домакинства.

През миналата седмица седмица премиерът на страната Таро Асо обяви нов, трети спасителен план за икономиката в размер на 156 млрд. долара, който цели създаването на нови работни места и стимулиране на японската индустрия и кредитирането.

Доверието на японския бизнес също се подобри през март, като достига осеммесечен връх, след като правителството предприе мерки за стимулиране на потреблението и намали пътните такси, за да облекчи разходите на домакинствата и бизнеса.

Новите мерки целят да увеличат брутния вътрешен продукт с два процента през тази година и ще допринесат за откриването на 500 000 нови работни места.

Според друг доклад излязъл по-рано днес индексът на деловата активност в сектора на услугите в Япония за февруари намалява до минус 0.8 на сто, спрямо 0.4 на сто през януари.