Въпреки, че голяма част от клиентите, които не са напазарували предколедно в традиционните магазини, са се прехвърлили към онлайн търговските обекти, то не е малък процентът и на онези, които нямат възможност да потребяват както минали години. Анализатори твърдят, че икономическото забавяне в САЩ, започва да се отразява все по-силно на обикновения потребител.
Според специалисти от анализаторското бюро на MasterCard, потребителите през тази година са се възползвали само от най-големите намаления, без да се разгръщат към по-широк кръг от стоки. Според тях, най-силният сезон за търговците, може да бъде провален, нареждайки се до останалите негативи за икономиката като слабостта в жилищния сектор, кредитната криза и по-високите цени на горивата и храната.
Според друга анализаторска къща, за двадесетте дни от 23 ноември до 12 декември, продажбите в американските магазини за облекла са нараснали със скромните 0.5%. За същият период миналата година, този ръст е бил в рамките на 5.1%. „По всички показатели отчитаме спад в продажбите на дребно. В някой сектори се забелязва слабо покачване или нулева промяна в сравнение с миналата година", коментира експерт от фирмата пазарен наблюдател SpendingPulse.
Продажбата на дрехи се е покачила с 11% по време на „Черния петък" (началото на традиционното коледно пазаруване след Деня на благодарността), тъй като тогава повечето купувачи бързаха да се възползват от големите намаления. Техният ентусиазъм обаче бързо угасна и в края на уикенда, средният ръст в продажбите беше 5.9% в сравнение с година по-рано.
Според SpendingPulse, освен забавянето на американската икономиката, лошото време също е било в основата на по-слабото потребителско търсене през последните няколко дни. Онлайн пазаруването пък е отговорно за оборот в размер на $22.67 млрд., направен в периода от 1 ноември до 14 декември, което е ръст с 18% на годишна база. За същия период миналата година обаче, ръстът е бил 26%.
Оставайки само седмица до Коледа, тя се очертава като най-важната за американските търговци на дребно, които обичайно реализират 40% от годишния си оборот в дните преди Коледа. Затопляне на времето към края на седмицата, ще направи уикенда преди празника още по-зает, на което се надяват почти всички в момента.
ZZZ
на 17.12.2007 в 13:08:35 #1Мен тази новина донякъде ме радва - показва, че все пак има някаква рационалност в американския потребител, който прекалено често харчи пари, които няма.