От 18 филийки в хляба - три ще отиват за тол такса, а четири отиват за ДДС, останалото за разходи и печалба на производителя. Това обясни Миролюб Столарски от Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт в сутрешния блок на Нова телевизия.

От бранша искат държавата да отложи въвеждането на тол системата. Тя трябва да започне да функционира от средата на годината за камиони от над 3,5 тона. Вчера обаче от КРИБ призоваха тол системата да се въведе от 2020 г.

КРИБ иска отлагане на тол системата до 2020 г.

КРИБ иска отлагане на тол системата до 2020 г.

Обезпокоени са, че системата не е свързана с НАП и Агенция "Митници"

"Очакваме хаос, защото системата все още не е изградена. По договор трябва да има 6-месечен тестов период, който да покаже, че системата работи и отчита коректно", обясни Илиян Филипов, председател на Българската асоциация на сдруженията в транспорта. Според него без тестов период ще има хаос.

Столарски обясни, че австрийска фирма изгражда системата и трябва да я предаде на АПИ. От АПИ обаче молели същата фирма да помага за обслужването на тази винетна система.

"По договор това е собственост на държавата, тоест на АПИ. Трябваше да бъдат създадени около 100 чисто нови пунктове. Не е направена връзката между митниците и АПИ, не е направена и между НАП и АПИ. Ще стане така, че транзитният трафик ще минава безплатно. На митницата няма как да ги контролират. Системата изобщо не е изградена. В момента с една винетка минават 3 турски камиона", изтъкна Столарски и обясни, че тол системата е "изкривена".

БСП критикуват абсурдно високите тол такси

БСП критикуват абсурдно високите тол такси

Управляващите скрито са отворили офертите за концесията на летище "София"

Той е категоричен, че няма как един превозвач да избере път, по който да не плати, например по третокласен път.

"Всички тези пари ще бъдат платени от българския потребител, а те никак не са малко. Това е разход, който ще вземем от нашия клиент, а той ще я вземе от вас, от стоката, която си купувате", заяви Филипов.

Той каза, че с тези такси няма да се съгласят и ако трябва, ще преминат към протестни действия.

Тол таксите и пакетът "Мобилност" - гърмяща смес

Тол таксите и пакетът "Мобилност" - гърмяща смес

Няма как български превозвач да приеме да плаща за километър превоз повече от превозвачите в Австрия, Белгия, Чехия и Германия