Колкото "по-гореща" е сервитьорката, толкова по-близо е икономиката до ръба на сривa. Когато икономиката се развива възходящо, физически атрактивните хора могат да използват външния си вид, за да получат по-високо платена работа, например, като модели или в рекламни кампании, отбелязва германският в. "Ханделсблат", цитиран от БТА.

Изданието посочва, че като индикатор за икономическия растеж брутният вътрешен продукт среща конкуренцията на редица нетрадиционни показатели. Така например колкото по-къси са полите на жените, толкова по-добре се развива икономиката. Това наблюдение прави още през 20-те години на миналия век икономистът Джордж Тейлър, който свързва борсовите тенденции с дамското облекло. Според търговците на дребно това е само мит, но някои икономисти все пак остават верни на теорията и посочват "скучната" дължина на полите, появили се в магазините след финансовата криза от 2008 година. Други пък се опасяват, че дългите поли, които бяха на мода през лятото на тази година, предвещават нов икономически спад.

Консумацията на бира също е нестандартен икономически показател. Според европейските пивовари между 2008 г. и 2010 г. в разгара на икономическата криза броят на работещите в бирената индустрия е намалял с цели 12 процента. Общата консумация на бира все пак се е понижила с едва 8 на сто, а общата безработица в Европа - с 2 процента.

С вратовръзките са свързани цели два индикатора. Според единия в трудни за икономиката периоди мъжете купуват вратовръзки, за да създадат впечатлението, че работят наистина усилено. Според другата теория при тежки времена вратовръзките стават по-тесни, а когато икономиката се възстанови, отново се разширяват.

Индексът "Биг Мак" показва връзката между валутните курсове в различните държави и цената на един хамбургер "Биг Мак". Ако в Китай хамбургерът е по-евтин с 44% отколкото в САЩ, то това означава, че юанът е подценен спрямо долара с 44 на сто. Списание "Икономист" публикува този индекс всяка година.

Когато американците купуват по-малко луксозни стоки, производството на дамски чанти от крокодилска или алигаторска кожа намалява. През 2009 г. фермите за алигатори изпадат в затруднено финансово положение, тъй като пазарът за скъпи "крокодилски" чанти се срива. Популацията на влечугите пък нараства.

Когато в икономически трудни времена жените не могат да си позволят скъпи дамски чанти, те обикновено по-често си купуват червила. Теорията е на Леонард Лаудер, шеф на Есте Лаудер (Estee Lauder). Според изследователския институт Investopia след рецесията, последвала 11 септември 2001 година, покупките на червила наистина са се удвоили.