Европейската индустрия за електрически превозни средства иска да намали зависимостта на Европа от китайските електромобили. Два от най-големите производители на автомобили в Европа Stellantis и Mercedes-Benz ще създадат три нови гигафабрики за електрически превозни средства в Европейския съюз през следващите години. Набраните средства достигат около 4,4 милиарда евро.

Според двете компании средства, необходими за тези фабрики, се очаква да бъдат около 7 милиарда евро общо.

Заводите ще са в Кайзерслаутерн в Германия, Термоли в Италия и във Франция, като още не е известно къде точно. Очаква се да бъдат наети общо около 6 000 души.

Три от банките, които финансират проекта са BNP Paribas, ING, Deutsche Bank и Intesa Sanpaolo. Правителствата на Германия и Франция също са вложили с около 1,3 милиарда евро.

Европейският автомобилен сектор е по-притиснат от всякога от китайското господство, особено що се отнася до електрическите превозни средства.

Китайската компания за електромобили BYD, която изпревари лидера в сектора Tesla по продажби през четвъртото тримесечие на 2023 г., вече се кани да доставя електромобили в Европа, а и освен това планира и да строи фабрика на континента. Продажбите й достигнаха 526 000, спрямо 484 500 на компанията на Мъск.

Volkswagen ще създаде шест "гигафабрики" и 18 000  пункта за зареждане в Европа до края на 2030 г.

Volkswagen ще създаде шест "гигафабрики" и 18 000 пункта за зареждане в Европа до края на 2030 г.

Първите два завода ще са в Швеция и Германия

По данни на Statista Китай е произвел около 5,47 милиона акумулаторни превозни средства през 2022 г., което представлява повече от половината от глобалните електрически превозни средства.

Вече има притеснения относно това, че Китай заема ключова позиция във веригата за доставки на батерии за електрически превозни средства, която потенциално може да използва като лост, ако се появят повече геополитически напрежения със САЩ и ЕС.

Китай вероятно ще построи още около 160 гигафабрики до края на десетилетието, докато Европа около 36, според Benchmark Mineral Intelligence. Това може да направи китайските електромобили още по-евтини от преди, особено след като батерии ще се произвеждат на местно ниво.

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

Европейските производители имат няколко причини да бъдат оптимисти, че ще се справят по-добре в битката на своя територия.

Междувременно шведският стартъп Northvolt и Tata Group обявяват планове за изграждане и разширяване на автомобилни фабрики през следващите години.

Automotive Cells Company (ACC) беше основана като противодействие на това нарастващо китайско господство, като помага на Европа да напредне с плановете си за изграждане на батерии за електрически превозни средства на местно ниво.

От беден сирак до милиардер: Историята на човека, основал компанията за електромобили BYD, която детронира Tesla

От беден сирак до милиардер: Историята на човека, основал компанията за електромобили, която детронира Tesla

Kой е Уанг Чуанфу?