Компанията е представител на международен консорциум, който, според дадената информация, от години управлява успешно „подобен тип предприятие" в една от бившите страни на ОВД.
Основанията, дадени от компанията за вземане на това решение, биха могли да са показателни за принципните проблеми по одобрената стратегия за приватизиране на БМФ.
Основна причина за отказа е липсата на достатъчно време за изготвяне на оферта. В пакета на документите за участие в търга АП посочва, че конкретно предложение за сделка трябва да се направи в рамките на 20 дни.
Споменатият консорциум намира това време за крайно недостатъчно, за да се извърши цялостна оценка на активите на БМФ, тъй като за такава оценка са нужни поне шест месеца. Бисер Димитров, представляващ „Нейви консулт" не класифицира инвеститор, способен да вложи средства и да поеме ангажименти от мащаба, който изисква приватизацията на параходството като „сериозен".
За отбелязване е, че форсираният срок не е бил известен на компаниите, преди да закупят документацията за цената от 2000 лв.
Агенцията по приватизацията е отказала „Нейви консулт" с още ред свои условия. Едно от тях е, че в близките 5 години държавата твърдо възнамерява да запази дял от 30 %, което би възпряло потенциален кредитор.
Друг негативен фактор за бъдещото кредитиране би бил запазването на националната идентичност, и респективно българския флаг, на флота. Причината е, че според Парижкия меморандум за технически контрол на корабите, БМФ попада в т. нар. сив списък, което означава лошо качество и ниско ниво на поддръжката на инвентара.
Запазването на всички сфери на дейност на параходството се явява още една пречка. Предвид динамично развиващия се пазар, е възможно да се породят икономически причини, които да обусловят ограничаване или закриване на някоя от дейностите на параходството.
Намаляването на средната възраст на корабите на под 20г. е възможно да бъде възпрепятствано от факта, че капацитетът на корабостроителниците в световен мащаб е запълнен за години напред. Поемането на този ангажимент би било трудно, особено в рамките на 20 дни.
Трудно е да се изчисли и точният процент, с който ще бъдат увеличени заплатите на служителите.
Би било прибързано да критикуваме цялостната стратегия на управляващите за приватизация на Българското параходство само според индивидуалната оценка на „Нейви консулт". Фактът за момента е, че от 23 компании-претенденти за мажоритария дял от БМФ, останаха 22.
ДЕДО ВЪЛО
на 29.08.2007 в 19:52:56 #4АБЕ НАКРАЯ ЩЕ СПЕЧЕЛИ ТРИБУКВЕННАТА ФИРМА ТИМ , ЧРЕЗ ХАМИМПОРТ
Engeneer
на 29.08.2007 в 16:22:57 #3Тази приватизация освен, че е явна и една от най-прозрачинте правени някога е и една от най-внимателно подготвените. Няма спор по това, че приватизацията ще е успешна !
antibro
на 29.08.2007 в 14:44:21 #2Ти гледай друго сега. От тези 22 компании колко ще останат. Направихме калабалък, че уж има много кандидати и накрая ще остане само Химимпорт;))
marin4o
на 29.08.2007 в 14:23:12 #1Всички държави от СИВ имаха собствени флотове, но скоро след приватизацията останаха без кораби. Няма да бъде изключение и БМФ, още повече, че имаме примера с Океански риболов, авиокомпания Балкан, и др. Това е една добра фирма, която сега носи добри печалби и други преки и косвени данъци и осигуровки на РБ, но много скоро след приватизацията печалбата ще бъде 0. В шипинга печалбите се крият най-лесно. А за цената на БМФ – ще стане като с продажбата на БТК - на някаква смешна част от истинската и стойност. Ше загуби – РБ, някой ще спечели много милиони. Може и да има някой застрелян, защото залога е огромен. А после някои се чудят защо сме толкова бедни и няма пари за пенсии