Xiaomi Corp., китайският производител на смартфони, който някога бе най-високо оцененият стартъп в света, води преговори с инвестиционни банки за потенциално първично публично предлагане, търсейки оценка от поне 50 милиарда долара, пише Bloomberg, цитирайки свои източници.
Базирана в Пекин компания обмисля продажбата на дялове да стане факт още през следващата година, а банките посочват Хонконг като най-вероятна дестинация.
Проблемът обаче е в оценката. Инвестиционните банкери имат съмнение дали Xiaomi може да бъде оценена толкова високо. А мениджърите в самата компания са се целели в 100 милиарда долара.
Последно китайската компания потърси финансиране през 2014 г. при 46 милиарда долара оценка. В последните месеци Xiaomi набра скорост, въпреки че преди това имаше доста трудности с конкурентите си от Huawei и Oppo. Компанията, водена от Лей Юн, инвестира агресивно в откриването на нови магазини в Индия и вече е на ръба да надмине по продажби Samsung в най-бързоразвиващия се пазар на смартфони.
Xiaomi бе основана през 2010 г. и стана популярна с маркетинг кампаниите си в интернет, заобикалящи традиционните магазини. През 2014 г. успя дори за кратко да стане най-скъпия стартъп, преди да бъде задмината от Uber. Юн, който също носи често черни пуловери, е сравняван със Стив Джобс, което донесе и прозвището "китайския Apple" на компанията.
Но през миналата година славата им започна да запада, след като доставките намалява заради острата конкуренция на местния пазар. Компанията вече е чак пета в Китай.