Светлана Проданова е маркетинг управител на компанията за маркетинг чрез препоръки BNI. Била е част от управленските екипи на големи международни корпорации, сред които производителят на козметика NIVEA. Сред основателите, а впоследствие и председател е на Българската асоциация на рекламодателите. След като вече има успешна кариера и преди да оглави бизнеса на BNI в България, тя завършва MBA програмата на Виенския университет за икономика и бизнес - WU.

Въпреки успешната си кариера в България и работата за големи компании, генериращи многомилионен оборот, Светлана Проданова е сред успешните българи, решили да завършат магистратура във Виенския икономически университет - WU. Казва ни, че именно това нейно решение й дава смелостта впоследствие да напусне зоната си на комфорт и да оглави собствен бизнес.

"Смелост. Точно това почувствах по време на магистратурата, на академията за висши мениджъри. Тя се проведе в продължение на 14 месеца и в един от тези месеци, в средата на програмата, имахме пътуване до САЩ. И там някак си се заразих от духа на предприемачеството", споделя ни Светлана.

Към момента, в който кандидатства за магистратурата във Виена настоящата бизнес дама е маркетинг мениджър в голяма международна козметична компания. Въпреки успешната си кариера, изпитва нужда да продължи да учи и да се усъвършенства.

"Реших да кандидатствам по ред причини. Едната е, че винаги съм обичала да уча, още от дете. И така в един момент до мен достигна една от програмите на университета чрез LinkedIn. Реших да кандидатствам и останалото е история."

Снимка 649903

Източник: Wikipedia

По време на обучението в Австрия, Светлана Проданова разбира, че няма нищо страшно в това човек да опита да създаде бизнес, дори и да се провали. Независимо на колко години е. Научава се на още нещо, което е изключително важно за всеки успешен предприемач. Нейната група състуденти се състои от 27 лидери от цял свят, хора с опит и самочувствие. Всички те трябва да се научат да работят в екип и да приемат различни мнения.

Разделят ги на групи от по 6 души и да решават различни бизнес задачи в екип.

"Шестима души, които не се познават, всеки със своя опит и самочувствие, беше много трудно да влезем в ритъм и да се научим да се кооперираме и да стигнем до едно мнение", разказва ни Светлана.

Снимка 324729

Източник: iStock

"И аз се върнах окрилена, че този дух на проба-грешка на практика може да изгради не само един живот, а една цяла страна. И това много ме запали и ми даде смелост след няколко месеца да премина на етап създаване на собствен бизнес."

Първите стъпки са най-трудни

Първите стъпки, както обикновено, са били трудни. От подредената корпоративна среда, в която години наред е работила, изведнъж Светлана Проданова попада в ситуация, в която трябва да прави всичко сама, единствено с помощта на своя партньор, с когото са заедно и в живота. Основната й бизнес цел е организацията, която ръководи - BNI България, да наброява 500 бизнес лидери. В момента те са 400.

"В началото обаче имаше много неизвестни. Ние се захващахме с бизнес, който тепърва стъпва на българския пазар, няма аналог. тепърва го изграждахме. Хубавото е, че успяхме", гордее се Проданова.

Успехът е отнел около 5 години. И то не толкова по отношение на финанси, а за да е сигурна, че прави нещо, от което разбира. И докато ръководи разрастващия се бизнес, до днес Светлана поддържа контакти и със своите колеги от университета във Виена. Защото вярва, че всеки един от тях може да бъде полезен на другите.

Цялото интервю със Светлана Проданова може да гледате във видеото!