Светлана Проданова е маркетинг управител на компанията за маркетинг чрез препоръки BNI. Била е част от управленските екипи на големи международни корпорации, сред които производителят на козметика NIVEA. Сред основателите, а впоследствие и председател е на Българската асоциация на рекламодателите. След като вече има успешна кариера и преди да оглави бизнеса на BNI в България, тя завършва MBA програмата на Виенския университет за икономика и бизнес - WU.
Въпреки успешната си кариера в България и работата за големи компании, генериращи многомилионен оборот, Светлана Проданова е сред успешните българи, решили да завършат магистратура във Виенския икономически университет - WU. Казва ни, че именно това нейно решение й дава смелостта впоследствие да напусне зоната си на комфорт и да оглави собствен бизнес.
"Смелост. Точно това почувствах по време на магистратурата, на академията за висши мениджъри. Тя се проведе в продължение на 14 месеца и в един от тези месеци, в средата на програмата, имахме пътуване до САЩ. И там някак си се заразих от духа на предприемачеството", споделя ни Светлана.
Към момента, в който кандидатства за магистратурата във Виена настоящата бизнес дама е маркетинг мениджър в голяма международна козметична компания. Въпреки успешната си кариера, изпитва нужда да продължи да учи и да се усъвършенства.
"Реших да кандидатствам по ред причини. Едната е, че винаги съм обичала да уча, още от дете. И така в един момент до мен достигна една от програмите на университета чрез LinkedIn. Реших да кандидатствам и останалото е история."
Източник: Wikipedia
По време на обучението в Австрия, Светлана Проданова разбира, че няма нищо страшно в това човек да опита да създаде бизнес, дори и да се провали. Независимо на колко години е. Научава се на още нещо, което е изключително важно за всеки успешен предприемач. Нейната група състуденти се състои от 27 лидери от цял свят, хора с опит и самочувствие. Всички те трябва да се научат да работят в екип и да приемат различни мнения.
Разделят ги на групи от по 6 души и да решават различни бизнес задачи в екип.
"Шестима души, които не се познават, всеки със своя опит и самочувствие, беше много трудно да влезем в ритъм и да се научим да се кооперираме и да стигнем до едно мнение", разказва ни Светлана.
Източник: iStock
"И аз се върнах окрилена, че този дух на проба-грешка на практика може да изгради не само един живот, а една цяла страна. И това много ме запали и ми даде смелост след няколко месеца да премина на етап създаване на собствен бизнес."
Първите стъпки са най-трудни
Първите стъпки, както обикновено, са били трудни. От подредената корпоративна среда, в която години наред е работила, изведнъж Светлана Проданова попада в ситуация, в която трябва да прави всичко сама, единствено с помощта на своя партньор, с когото са заедно и в живота. Основната й бизнес цел е организацията, която ръководи - BNI България, да наброява 500 бизнес лидери. В момента те са 400.
"В началото обаче имаше много неизвестни. Ние се захващахме с бизнес, който тепърва стъпва на българския пазар, няма аналог. тепърва го изграждахме. Хубавото е, че успяхме", гордее се Проданова.
Успехът е отнел около 5 години. И то не толкова по отношение на финанси, а за да е сигурна, че прави нещо, от което разбира. И докато ръководи разрастващия се бизнес, до днес Светлана поддържа контакти и със своите колеги от университета във Виена. Защото вярва, че всеки един от тях може да бъде полезен на другите.
Цялото интервю със Светлана Проданова може да гледате във видеото!



USD
CHF
EUR
GBP