5863 новозаразени и 145 починали от усложнения на коронавирус показва статистиката към 3 ноември. През денонощието са направени 44 814 диагностични теста - 9795 PCR и 35 019 антигенни. Положителните случаи са 13% от общо направените тестове.
Припомняме, че вчера България регистрира черни рекорди от началото на пандемията - 6007 нови случая на коронавирусна инфекция и 301 починали от усложнения на болестта.
Хоспитализираните с диагноза COVID-19 надхвърлиха критичната за здравната ни система граница от 8000 души - в болниците са настанени 8149 пациенти с коронавирус, като 999 от тях са постъпили на 2 ноември. На интензивна терапия са поставени 696 души.
Сред новите 145 жертви на болестта 89,99% не са ваксинирани. Жертвите от началото на епидемията у нас вчера вече надхвърлиха 24 хиляди - към днешна дата те са 24 454.
Потвърдените случаи на коронавирус у нас са общо 614 362. Сред тях има 16 016 медици.
Излекуваните за денонощието са 2587. Общият брой на оздравелите е 484 365.
През денонощието са поставени 18 804 ваксини, а от началото на имунизационната кампания - 2 893 502. Със завършена ваксинация са 1 528 975 души, от тях 20 308 са си поставили и бустерна доза.
Статистиката за денонощието по области: Благоевград - 279; Бургас - 419; Варна - 496; Велико Търново - 104; Видин - 101; Враца - 135; Габрово - 126; Добрич - 103; Кърджали - 47; Кюстендил - 115; Ловеч - 57; Монтана - 141; Пазарджик - 201; Перник - 162; Плевен - 153; Пловдив - 572; Разград - 80; Русе - 143; Силистра - 66; Сливен - 129; Смолян - 44; София област - 216; София град - 1287; Стара Загора - 240; Търговище - 45; Хасково - 181; Шумен - 122; Ямбол - 99.
Пандемията у нас през ноември
1 ноември - 1457 нови, 602 492 установени, 23 999 жертви
2 ноември - 6007 нови, 608 499 установени, 24 309 жертви.
3 ноември - 5863 нови, 614 362 установени, 24 454 жертви.
Пандемията у нас през 2021 г.
Януари: Нови случаи 17 398 / Общо - 218 618 / Жертви - 1452
Февруари: Нови случаи 28 088/ Общо 246 706 / Жертви - 1122
Март: Нови случаи - 91 720/ Общо 338 426/ Жертви - 3006
Април: Нови случаи 65 302/ Общо 403 728/ Жертви - 3300
Май: Нови случаи 14 179/ Общо 418 577/ Жертви - 1301
Юни: Нови случаи 3477/ Общо 421 751/ Жертви - 361
Юли: Нови случаи 3121/ Общо 424 872/ Жертви - 150
Август: Нови случаи 28 817/ Общо 453 689/ Жертви - 683
Септември: Нови случаи 46 413/ Общо 500 112/ Жертви - 1986
Октомври: Нови случаи 98 823/ Общо 601 035/ Жертви - 3036
анкета
Ще се ваксинирате ли с нарастването на случаите?
Да, сега вече да 5.7%
Отдавна съм се ваксинирал 52.3%
Може и да побързам, но чакам есента 3.5%
За какво? Така или иначе ще ни затворят 7.9%
Само когато стане задължително 12.2%
Аз съм антиваксър 18.3%
Пандемията у нас през 2020 г.
Март 2020: Нови случаи - 402 / Общо - 402/ Жертви - 8
Април 2020: Нови случаи - 1107/ Общо - 1509/ Жертви - 58
Май 2020: Нови случаи - 1024/ Общо - 2533/ Жертви - 72
Юни 2020: Нови случаи - 2311/ Общо - 4844/ Жертви - 79
Юли 2020: Нови случаи - 6589 / Общо - 11433/ Жертви - 144
Август 2020: Нови случаи - 4743/ Общо - 16176/ Жертви - 230
Септември 2020: Нови случаи - 4423 / Общо 20599/ Жертви - 200
Октомври 2020: Нови случаи - 30 494 / Общо - 51093/ Жертви - 412
Ноември 2020: Нови случаи - 91445 / Общо - 142538/ Жертви - 2559
Декември 2020: Нови случаи 58918 / Общо - 201456/ Жертви - 3701.
Tong
на 03.11.2021 в 21:30:46 #14Поп Кръстю, крайностите са вредни във всяка форма. Чуват се големи глупости от противниците на ваксинацията, същото важи и агресивните промоутъри на ваксинацията. Ясно е, че във всеки един по-сериозен обществен конфликт - дори когато още не е конфликт, а обикновена дискусия между хора с различни възгледи, ще има други хора, чиято цел ще е да нажежават страстите и да провокират (и от двете страни) - виждаме го навсякъде около себе си. При всички положения трябва да има преобладаваща група, която води дискусия помежду си културно и с аргументи. Опако, ако ми покажеш как научно се изчислява шанса от проява на неблагоприятни ефекти 3-4 години след поставянето на първа доза и натрупването на 2, 3 и > бустерни такива, може и да се съглася с теб. Съгласен съм за хората, които описваш, но огромната част от отказващите да се "ваксинират" не са такива, а имат своите научни аргументи за това. Защо голям процент от лекарите не искат да се ваксинират? Защото са "ганьовци"? Не изглежда обосновано. Много важен въпрос поставяш за окончателната ваксинация. Не знам откъде черпиш информация за част от вируса, която не подлежи на мутации - мутациите са специалетът на коронавирусите и да излъжеш природата съвсем не е лесно, но защо пък не. Ако имаш линк за повече информация, ще съм ти благодарен, защото наистина ми стана интересно. И да - определено трябва да се настоява. И освен това - много малко се говори по темата - но има хора, които поради медицински причини не могат да се ваксинират - просто е твърде опасно за тях. И не говоря само за ваксините срещу ковид-19. В случая това са хора с автоимунни заболявания, приемащите антикоагуланти (поне последния път като четох информацията от производителите на няколко ваксини тези двете бяха ясно посочени). Примери за автоимунни заболявания у нас (а и по цял свят) колкото щете. И тези хора: 1. Как ще бъдат предпазени? 2. Ок ли е да им се ограничават правата със зелени сертификати, като реално те нямат избор? Надали има човек, който не иска решение на кризите, в които се намираме. Но задължителната (било то в пряка форма или прикрито задължителна) ваксинация не е такова решение. Дори когато имаме преминали през всички клинични изпитания ваксини, пак няма да е. Не малко ме плаши и мисълта как всичко това се отразява на психиката на хората, но това е тема на мнооого дълъг разговор, така че спирам дотук.
Опако
на 03.11.2021 в 19:16:10 #13Антиваксърите са от типа кретени-оптимисти, които при шанс 1/100, примерно, да имат проблем със здравето от ваксина, ще откажат ваксината, като няма да пропуснат да се похвалят колко разумно са постъпили и колко глупави са хазартно залагащите на 99/100! Ако комплексирани кретени като тях имат шанса, на всичко отгоре, да оцелеят достатъчно дълго, да видят 1/100 шанса да се завъртят в тяхна полза, те няма да пропуснат шансът да ни натрият хубавичко носа колко те са били прави, а ние луди ! Но правото да разполагаш свободно с тялото си, не се свежда до правото да си кретен-оптимист и е хубаво всеки да се замисли над това! Отвъд чисто мало.умните съждения на антиваксърите стои законът и човешките права - правото свободно да разполагаш с тялото и живота си. Зеленият сертификат нарушава сериозно основни човешки и конституционни права. Иска ми се да вярвам, че правителството на Борисов ще го махне, ако не, съдът би трябвало да го направи! Колкото до разумният и легитимен въпрос на ваксърите кога ще сме окончателно ваксинирани - механизмът вече е открит, въздейства се директно върху част от вируса, която не поднадлежи на мутации, и просто не позволява на вируса да се захване за клетките. универсалната ваксина ще отнеме не повече от две години, но и ние трябва да настояваме за нея.
Tong
на 03.11.2021 в 15:20:44 #12Поп Кръстю, няма как да стане това, държавата не може да се лиши от грам приход. И ако се зачетеш внимателно, ще видиш, че НЕ обвинявам лекарите - "И не лекарите са виновни, че ги превърнаха в бюрократи". Само че наистина видях страшни неща - не страшни като гледка, а като отношение. И това е така не от вчера и не от пояявата на ковид-19. Да чуеш лекар или медицински служител в елитна болница да ти казва "Иди си умирай вкъщи!" без да си предизвикал по никакъв начин, а само с простия въпрос, защо те изписват преди определения срок след извършена операция"??? Какво ще ми кажеш за това??? Имам удоволствието да познавам страхотни лекари, които показват реална грижа за пациента, какъвто и да е той. Един от тях е проф. Костов - каквото и добро да кажа за него, ще е малко. За съжаление, не са много тези като него. И, попе, кой как ще се лекува, си е негова работа. Защо пак така агресивно ще определяш кой да се лекува в болница, кой в къщи? Някой на теб казва ли ти как да се лекуваш? Кой колкото и ккаъвто акъл, образование и възгледи има, така ще се лекува. Нали "неваксинираните" не са опасни за ваксинираните? Какъв ви е проблемът? Нали "ваксинираните" сте безсмъртни? Хайде оставете другите на бира, тъй де - на мира.
Tong
на 03.11.2021 в 13:30:42 #11volume, принципно съм съгласен с теб. Пак ще кажа, че за мен беше много грешен целия подход към "ваксинацията". Много противоречиви послания, смяна на мнения на едни и същи специалисти - визирам основно настоящия здравен министър, но и не само него. Премълчаване или споменване под сурдинйка на определени факти за това, че ваксината реално все още не завършена и се ползва в процес на изптиване и неадекватно въвеждане на същата като помагащо средство с постоянни обиди към хората вместо с откритост и гъделичкане на егото им. Един добър маркетолог да бяха наели, сега щяхме да сме на нива 70% и нагоре. Аз лично не мога да кажа дали това би било добро - в дългосрочен план. От сегашната ни перспектива изглежда като пропуснат страхотен шанс, но без крайните резултати от клиничните изпитвания остава несигурността за периода след 2-3 години. Подчертавам дебело, че на този етап не обръщам внимание и не се позовавам на теории и информация, че страничните ефекти се прикриват и занижават драстично. Приемам, че това е нормално за всяка ваксина. Независимо, че познавам и знам лично за повече починали/получили сериозни здравословни проблеми след ваксинация отколко починали от ковид-19 (включително дете на 13 г.). А това е и още причина да се правят изпитания от по няколко години, включително като се има предвид, че тези срокове засягат и бустерните дози, които се очертава да се превърнат в нещо като стандартна профилактика оттук нататък, защото този вирус няма научна причина да изчезне. Това, което на мен ми липсва като статистика, е колко от позитивните са преболедували вече веднъж и съответно как са го преболедували - по-тежко или по-леко и как това се отразява. И в заключение - ако нямаше медийна истерия и не беше създадена паника в хората, съм твърдо убеден, че болниците сега щяха да са натоварени, но далеч от невъзможност да поемат пациенти. коко7, откъде знаеш, че не е чукнал вече? Откъде знаеш, че не е чукнал и семейството ми. И какво? Паниката не помага. Много си прав, пиеш чайчета! Освен това си мислиш хубави неща, надяваш се главата по-скоро да те отцепи и - ако ти тежат гърдите - си регулираш дишането, колкото можеш. Дори не си помисляш да припариш до болница. Както казва един лекар в днешно интервю 1 на 15 си тръгва жив. И добре да си - там ще се скапеш. Не знаеш какво съм видял покрай тоя ковид - неща, от които ще ти се отще да ходиш на лекар. Абсолютно безхаберие, липса на грижа към пациента, смесване на отделения. Да - оценител съм на здравните услуги - защото по закон имам право на такива и си плащам всеки месец за тях от десетки години. Ти ако се отказваш от правото си - отказвай се. И не лекарите са виновни, че ги превърнаха в бюрократи - но това е така от мнооого години. А ептитети те съветвам да ги раздаваш по-вниматално, защото те не говорят нищо за човека, за когото ги използваш, но говорят много за теб. Бъди здрав и се надявай да не се молиш като "фанатичен ковид-19 ваксър" или по някакъв друг начин за медицинска помощ, защото ще разбереш колко съм прав, а не ти го пожелавам.
dimo-pushkata
на 03.11.2021 в 13:11:07 #10Те ви копаят гроба, те нашите мечтаели за още докторски ласки!? Вие не сте в ред, Турците са го казали - Само Господ лекува! Хора, или сте платени тролчета на мафията или ... Замислете се малко - белите дробове колабира бързо само при химическа атака! Никой не умира от пневмония за 1-2 дена! Кой хвърчи в небето над вас без контрол? И как пък този вирус не се появи преди кога хората наистина може и да са яде ли прилепи!?
coco7
на 03.11.2021 в 12:33:37 #9Здравните ни услуги били виновни. Той още не може да разбере, че срещу ковид в света още не е измислено още нищо освен ваксините и чайчето на Мангъров. На *** какво да му повтаряш още. Като го чукне ковида, ще спре да се прави на експерт-оценител на лекарите и здравните ни услуги, но ако им се примоли като слабоумен антиваксър, може да му треснат една инжекция с морфин за да не крещи в отделението и да си иде по-щастлив.
halo
на 03.11.2021 в 12:28:58 #8Антиваксчета, аре в статистиката!
Tong
на 03.11.2021 в 11:44:36 #7volume, смяташ ли, че ако стигнем 100% "ваксинация" ще слезем от първото място? Честно. С теб вече сме обсъждали, че причините за тази смъртност са здравната ни култура и услуги, като цяло.
philip-georgiev
на 03.11.2021 в 10:29:48 #6Vax macht frei
dimo-pushkata
на 03.11.2021 в 10:12:37 #5Чака ви Нюрнберг, сите проводници на геноцида срещу човечеството! Хора, престъпно е да агитирате за бодене с неизвестна течност, вие сте луди! Те посегнаха на децата, тоест ако ваксината носи безплодие? Ако ние си направим фирма за бодене с физиологичен разтвор, мислите ли че ще ни оставят да се крием зад фирмена тайна? Потреса разкрит от Румънски евродепутати - договора с ваксините има условие че ЕС ще эабрани движението на наваксинирани! Кво по дяволите е това? Ваш дълг е да защитим човечеството от богатите Сатанински и техните слуги по света. Дядо юПоп каза - Господ не дава и няма да позволи да ни вземат душите с ваксина! Анатема за неверниците- вярва се на Бог, никой друг!
dambrat
на 03.11.2021 в 08:55:15 #4Е, навремето "работата" е освобождавала, сега е "ваксинацията". Навремето концентрационните лагери са били за ограничена част от населението, сега целта е цялото. Ако идеята за свобода е да се подчиняваш сляпо на здравен диктат, е*ал съм ти свободата! Баламурникът под мен не осъзнава, че временно са му дадени привилегии, за да е "по-равен" от непослушните неваксинирани овце като мен. Привилегиите не са свобода. Щом целта е постигната, те могат по всяко време да му бъдат отнети "за общото благо". В момента живеем в период на рухващи ценности. Все повече "авторитети" от най-различни и уж стабилни досега институции се оказват кухи черупки без съдържание. Дали да се ваксинирате или не, не е моя работа, а изцяло ваша. Съгласен съм с последното изречение на oktavian, но ваксинирането не е а приори проява на мозъчна дейност. Така че моят призив е: Не бъдете глупаци! Не вярвайте сляпо на никого, независимо какви титли са му закачени! Научете се да мислите самостоятелно и да взимате свои собствени решения!
oktavian
на 03.11.2021 в 08:25:38 #3Още в началото на пандемията написах в свой коментар тук, че при първа възможност ще се ваксинирам, защото ваксинацията ще ме направи свободен.Така и стана.Въвеждането на зелените сертификати доказа, че съм бил прав.Днес ако си ваксиниран можеш да пътуваш свободно по света, да ходиш на мачове, да пазаруваш в големите магазини, да седнеш в който и да е отворен ресторант с приятели, да отсядаш в хотели, да посещаваш театрални представления, концерти и какво ли още не!Да ходиш на работа също и да работиш в заведения, болници, администрации и дори частни предприятия. Ваксинацията ви дава в тези трудни времена свободата да бъдете хора! Не чакайте с десетилетия да видите дали ще има, или няма да има някакви негативни последици от ваксините, защото няма да сте живи за да узнаете това! Ваксинирайте се! Не бъдете глупаци!
boian-stanchev
на 03.11.2021 в 03:29:41 #2Оставете просто хората да го преболедуват за 1 месец и който оцелее, оцелее. И да се приключва с тоя фарс вече. Бай ви Тошо сега се плеска по челото и се чуди как не му е дошло на акъла да си измисли и той една пандемия едно време.
dambrat
на 03.11.2021 в 03:16:34 #1И кога ще станем "напълно ваксинирани", europe, като дори и да са "в срок на годност", великите ваксини "изветряват" за 6 месеца и всяка година ще имаме нужда от поне две бустерни дози?