Парите за здраве растат, но не се е подобрило здравеопазването. Тази позиция изрази пред БНТ бившият здравен министър д-р Стефан Константинов.
Няма повод за оптимизъм в бюджета за здраве и нищо по-добро няма да се случи, заяви Константинов. За да има промяна, трябва да са ясни какви реформи ще се правят, според него. Никакви изводи не сме си направили от ковид кризата, по думите му.
Първият голям проблем в нашето здравеопазване са парите, които пациентите плащат от джоба си. Пациентите плащат много за здравеопазване, според Константинов и това се дължи на лошото устройство на системата. Много от промените в сектора изискват просто промяна в наредбите от страна на Министерство на здравеопазването, а не дори законови промени, за да се чака.
Министерство на здравеопазването е пасивно, според доктор Константинов. Повече клишета вижда той в управлението на сектора. Има много модели на здравеопазване, но е нужна смелост и лидерство, изтъкна той. Връщаме се към най-елементарните начини за източване на Здравната каса, критикува Стефан Константинов.
xxxxxxxxxxxxx
на 25.04.2023 в 12:32:16 #1Как да се подобри като то се ръководи от неграмотни лекари псевдо специалисти които не познават занаята си? А само си разпределят разни титли! Кой професор! Кой Академик! И проблемите на пациентите не ги интересуват! Важно е как ще си вземе парите от НЗОК! Да неможе един Академик или Професор да разбере, че едно око не епросто само неговата Анатомия! А сложно изградена Инженерна Оптична системаот която зависи дали този орган ще вижда въобще! Че и да разбере с какви средства се изследва тази основна страна на този зрителен орган за да помогне на хелядите пациенти които очевидно напразно разчитат на него! Че и да научи своите колеги на това! Света е изобретил Wavefront Аберометъра точно за това! Но в Клиниките на нашата медицина няма нито един такъв! С изключени на някои частни клиники. Но НЗОК не заплаща тази медицинска дейност дори за нуждаещите се пострадали здравноосигурени лица! Може ли да бъде това медицина според постановеното в т. 1 и т . 4 от ал. 2 на чл. 81 от Закона за Здравето, които изявяват претенцията да се осигури „своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ“ при „зачитане правата на пациента“?