Растежът на бизнесът в областта на облачните услуги на китайския лидер Alibaba е успял да изпревари американските гиганти Amazon и Microsoft през последното тримесечие, приключило в края на септември.

Така компанията потвърди намеренията си да превърне това подразделение на дейността си в най-печелившето до края на март следващата година, пише CNBC.

Според резултатите на Alibaba облачните услуги са ѝ донесли приходи от 14,89 милиарда юана или 2,24 милиарда долара за този период. Това е с 60% над постигнатия през последното тримесечие на миналата година резултат.

За сравнение експанзията на бизнеса на Amazon Web Services за тримесечието, приключило в края на септември, е от 29 на сто, а за Microsoft Azure e от 48 на сто.

Погледнато в абсолютна стойност обаче облачните услуги на Alibaba са относително по малки като сегмент.

В това отношение AmazonWeb Services е с приходи от 11,6 милиарда долара, а резултатите на Azure показват такива от 13 милиарда долара.