Близо половината (46%) организации, анкетирани от IBM, са увеличили инвестициите в социални технологии през настоящата година. Но само една пета (22%) от участниците в проучването считат, че техните мениджъри са готови да направят социалните инструменти и подходи неотменна част от своята ежедневна работа, пише TechNews.bg.

В изследването са участвали над 1160 специалисти от сферата на ИТ и бизнеса. Въпреки желанието за повече „социални" инвестиции, много от компаниите все още се опитват да разберат възможно ли е да получат реална възвръщаемост от подобни технологии. Две трети от анкетираните не могат да оценят в достатъчна степен как ще повлияе приложението на социални технологии в техните организации.

Данните от проучването сочат, че компаниите лидери по внедряване на социални практики в основните си бизнес процеси прилагат тези технологии и в инициативите, ориентирани към клиентите - например създаване на списъци с потенциални клиенти, подобряване на продажбите и следващото ги обслужване.

Решаваща роля за ускоряване на повсеместното внедряване на социални технологии играе способността на компаниите да развиват навици в служителите за владеене на социални инструменти и да поощряват поведение, което може да промени корпоративната култура. Само една четвърт от анкетираните обаче смятат, че са готови да извършат културните промени, свързани с тази трансформация.

При ефективно използване на социалните технологии, организациите могат да интегрират и анализират огромни масиви данни, получени от хора, уреди и датчици, и лесно да съгласуват тази информация с бизнес процесите, така че да взимат по-оперативни и обосновани бизнес решения, заключава докладът. Познавайки по-добре потребителските и пазарни тенденции, компаниите ще могат не само по-бързо да реагират на промените в пазарната конюнктура, но и да прогнозират ефекта от бъдещи действия.