Google обяви, че активността на потребителите в интернет зависи от времето. Има връзка между ефективността на рекламната услуга AdWords и метеорологичните условия, предаде Гардиън, позовавайки се на изследвания на екип от "ритейл метеоролози" в интернет гиганта, предаде TechNews.bg.

Така например, в края на ноември миналата година, когато температурите във Великобритания паднаха до рекордно ниски нива, е отчетен впечатляващ ръст на броя на хората, решили да пазаруват през интернет. В продължение на няколкото студени седмици са нараснали и кликовете на рекламите в AdWords и съответно доходите на Google с 3%.

В същия период броят на посетителите на традиционните магазини е намалял с 15%.

Главният икономист на Google Хол Вариан споделя, че компанията е разработила специална програма, която показва как се изменя активността на потребителите в зависимост от времето. Тя извежда диаграми с валежите и температурите и с броя кликове на рекламите в AdWords.

По-рано се считаше, че лошото време влияе крайно негативно на търговията в магазините. Сега обаче продавачите могат да търгуват активно в онлайн режим или в реалния свят, в зависимост от това дали вали дъжд или грее слънце, коментират от Google.

Средваща стъпка на Google е да добави възможности в AdWords, които позволяват на бизнеса автоматично да променя кампаниите си, според метеорологичните условия. Така например, ако се очакват няколко дъждовни дни, бюджетът за реклама в AdWords да се завишава с 10%.