JD.com се готви да стъпи на пазара в САЩ до края на тази година, като се стреми да получи предимство пред своя стар съперник Alibaba и да отправи предизвикателство към Amazon в собствения му дом.

Компанията, оценявана на 68 млрд. долара, търси средства, за да финансира изграждането на голяма логистична база, с която да подкрепи международната си експанзия.

JD е в заключителни преговори за продажбата на 15% от логистичната си дейност на Tencent и други инвеститори в ранно набиране на средства. Tencent ще получи около 1/3 от предлаганите акции, а сделката ще бъде завършена до средата на следващия месец, заяви пред Bloomberg милиардерът и основател на JD Ричард Лиу.

Това е първата стъпка към подготвяното първоначалното публично предлагане на логистичния бизнес на компанията на капиталовите пазари в Китай или Хонконг в близките 3 години.

JD.com инвестира над $3 милиарда в "ръждивия пояс" на Китай

Гигант в онлайн търговията влага над $3 милиарда в "ръждивия пояс" на Китай

Целта е модернизиране на района, доминиран от тежки и неефективни индустрии

Целта на JD е да надмине основния си конкурент Alibaba, която също като нея се възползва от безпрецедентния китайски бум на потребителските разходи, но разчита най-вече на бизнеса си в Китай.

"Правилото на JD е, че щом веднъж решим да направим нещо, никога няма да ограничим парите. Ще продължим да инвестираме, докато не постигнем целта ни", категоричен е Лиу, който присъства на Световния икономически форум в Давос.

Идеята на китайската компания е половината от приходите й да идват от чужбина в рамките на следващите 10 години.

JD, чиито акции се предлагат на Уолстрийт, се насочва към Лос Анджелис, където има огромна китайска диаспора и може да разчита на своя партньор и акционер Wal-Mart за първоначална логистична подкрепа.

Alibaba плаща $807 милиона за мажоритарен дял в Cainiao Smart Logistics

Гигант в електронната търговия създава най-добрата логистична мрежа в света

Целта е доставките да се изпълняват до 24 часа в Азия и до 72 часа по цял свят

Въпреки нарастващите трудности, свързани със засилващия се протекционизъм на американски пазар, онлайн търговецът иска да започне търговската си дейност там до края на 2018 г.

"Виетнам, Индия, Филипините, Малайзия - ще дойдем във всяка държава от Югоизточна Азия до края на тази година. Бъдещето ни е свързано с инвестиции в САЩ, където ще построим център за изпълнение на поръчки, така че да доставяме стоки в рамките на същия ден", посочи Лиу.

JD вече обяви намеренията си да започне онлайн продажби в Европа и САЩ до втората половина на 2018 г.

Стратегията на Лиу е проста: да продава качествени китайски стоки на по-ниски цени от конкурентите си. Той иска половината от приходите на JD да идват от чужбина през следващите 10 години, като идеята е да бъдат равномерно разпределени между Югоизточна Азия, САЩ и Европа.

Как Alibaba просперира, следвайки примера на лидера в бранша

Как Alibaba просперира, следвайки примера на лидера в бранша

Стойността на китайския гигант ще се повиши с 1/3

За да реализира този план, компанията привлича могъщи партньори. JD е основният партньор на Wal-Mart в Китай и действа заедно с Tencent в редица сделки, включително скорошната инвестиция от 863 млн. долара във VIPShop Holdings.

Компанията е ангажирала "таен екип", който в продължение на 2 години заедно с китайски марки обмисля как да направи търговската платформа на JD глобална. Навлизането на JD в развития свят обаче ще бъде едно от най-рисковите й начинания досега.

Разрастването на онлайн търговеца на дребно в Югоизточна Азия, започнало с операции в Индонезия и Тайланд, срещна сравнително слаба конкуренция. В Европа или САЩ обаче ще бъде съвсем различно, тъй като гиганти Amazon и други конкуренти вече оперират там.