Приключиха пазарните консултации за закупуване на влакове, съобщиха от Министерството на транспорта. Сега предстои обявяване на процедури на обща стойност 1,7 млрд. лева. Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойивост.
По 5-те покани, общият брой получени предложения е 32.
Подобен тип пазарно проучване се провежда за пръв път от Министерството на транспорта и съобщенията, като целта му е да се постигне максимална прозрачност и ефективност при изразходването на обществен ресурс, както и да се привлекат за участие най-добрите български и международни компании, посочват от ведомството.
"Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", каза министърът на транспорта и съобщенията (в оставка) Николай Събев.
До изтичане на крайния срок, своите индикативни предложения са подали едни от най-големите световни производители и доставчици на подвижен състав и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и CRRC Corporation Limited.
След подробно разглеждане на всички предложения, предстои в кратки срокове министерството да обяви обществени поръчки по петте покани на обща стойност 1,7 млрд. лева.
Очаква се до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.
По разпореждане на министър Николай Събев, същият подход ще бъде приложен от НК "Железопътна инфраструктура" и за двата проекта на компанията, одобрени по Националния план за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе - Каспичан.
ilko-proykov
на 06.07.2022 в 17:34:52 #1Ами нали министъра в оставка Николай Събев си е родом от Русе, защо пък да не инвестира парите от Плана за възстановяване и устойивост в два проекта в родния си град...?!? Случайно съвпадене, разбира се. Жалко за него само че неможе директно да ги инвестира във фирмата си Еконт, но нищо. Като затрие Български пощи ще прехвърли цялата им дейност в частната си фирма и пак ще е на печалба. Но, разбира се, тук "Конфликт на интереси" няма..! Народа го е казал: "Всеки народ си заслужава управниците!" На следващите избори на есен пак недейте да гласувате а чакайте други да ви решават съдбата.