Starbucks започва агресивна експанзия в Китай. Веригата за кафе напитки съобщи в сряда, че ще построи близо 3 000 нови заведения в континентален Китай през следващите няколко години, като така почти ще удвои броя им във втората най-голяма икономика.
Крайният срок е 2022 година - което означава, че веригата ще отваря по 600 нови заведения на година - или по един на всеки час, пресмята CNN.
Starbucks се надява, че бързата експанзия в държавата, популярна с любовта си към чая, ще повиши сериозно приходите - и по-точно ще ги утрои. Веригата прогнозира и двоен ръст на оперативната печалба между 2017 и 2022 година.
През декември м.г. Starbucks отвори най-голямото си заведение в света именно в Шанхай. В момента дружеството има свободни средства, особено след сделката с Nestle на стойност 7,2 милиарда долара.
Бизнесът на компанията расте по-бързо в Китай и други азиатски държави, отколкото в САЩ. Приходите от Китай и региона подскочиха с 54% през изминалото тримесечие, спрямо година по-рано. В САЩ, Канада и Латинска Америка повишението бе едва 8 процента.