До есента на 2019 година ще бъдат отворени 8 от общо 12 станции на третата линия на софийското метро, като към момента те са готови на 56%. Четирите линии между "Красно село" и "Горна баня", по които се работи от лятото на миналата година, трябва да бъдат готови до края на 2019 година.

Метростанциите, които са най-напреднали и които влизат в първия етап на проекта, са между столичните квартали "Хаджи Димитър" и "Красно село". Те покриват централната част от третата линия.

"През 2019 година половин милион софиянци ще пътуват с най-бързия и екологичен градски транспорт. Метрото ще спести 90 хиляди тона вредни емисии годишно", коментира столичният кмет Йорданка Фандъкота по време на проверка на строителството на третия лъч, проведена заедно с министрите на транспорта и околната среда Ивайло Московски и Нено Димов, както и с ръководителя на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.

"Вече две години от началото на строителството на третата линия на метрото имаме изпълнение от 56%. Това, което видяхме днес, ни дава уверението, че се движи в график изпълнението на метрото. Очакваме до края на 2019 г. да бъде пуснат първият етап и това да гарантира достъп чрез най-екологичен градски транспорт", заяви още тя.

Какво и къде ще се строи в София догодина?

Какво и къде ще се строи в София догодина?

Капиталовата програма е на стойност 400 млн. лв.

От своя страна директорът на Столичния метрополитен инж. Стоян Братоев посочи, че се движат в график "плюс-минус" един месец. Очаква се с пускането на третия лъч на метрото близо половин милион жители и гости на столицата да слязат от автомобилите и да ползват метрото.

Изпълнението на третия метродиаметър се реализира на два етапа. Очаква се по него да се движат 20 специално произведени в Германия за целта метровлака с максимална скорост от 80 км. в час. Те ще имат опция да работят и без машинист.

Третият лъч на метрото ще осигури връзка между булевард "Владимир Вазов" и околовръстния път до "Горна баня". На пероните ще бъдат поставени стъклени прегради с цел безопасност, които ще се отварят само когато влакът пристигне.

За изграждането на столичното метро се разчита на средства по ОП "Транспорт". Европейската безвъзмездна финансова помощ е в размер на 390 млн. евро.

Как ще изглеждат новите влакове на метрото в София?

Как ще изглеждат новите влакове на метрото в София?

Те ще развиват до 80 км/ч, могат да се движат без машинист