Обслужените от "Ръководство на въздушното движение" (РВД) полети във и над България са нараснали с 27.8% през първите 9 месеца на 2021-а година, спрямо година по-рано. Това показват данните от доклад за дейността на държавното дружество, цитирани от "Капитал".
В абсолютна стойност това са над 380 000 полета. Около 60% от тях се падат на летище София. Ръстът на международните полети от и до българските летища е по-малък - 17.93%.
Според най-оптимистичния сценарий на Евроконтрол трафикът ще се възстанови до нивата от 2019-а година през 2024-а. Според по-реалистичните прогнози това ще се случи през 2025-а година, а според най-песимистичните - чак през 2029-а година.
В отговор на кризата в авиоиндустрията, тази зима Летище София, което обслужва най-големият брой полети на територията на България, подготвя нови дестинации.
За първи пътуващите от летище София ще имат възможност да пътуват до туристическата перла на Кения - Момбаса. Полетите стартират на на 29-ти януари и ще се изпълняват от European Air Charter. Компанията ще лети веднъж седмично - от декември до февруари, до Асуан, Египет, Занзибар и Кайро, съобщиха от столичното летище.
Лондон и още 6 града на Острова предлага директни полети до София тази зима.
![Кои са новите дестинации от летище София през тази зима?](https://webnews.bg/uploads/images/95/2595/312595/160x90.jpg?_=1507707662)
Кои са новите дестинации от летище София през тази зима?
Сред тях са Момбаса, Асуан, Акаба и Тревизо
През лятото Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) и "Соф Кънект" АД, дружество със специална инвестиционна цел, мажоритарна собственост на Меридиам, подписаха договор за заем от 40 милиона евро за модернизацията на Международно летище София.
Финансирането е подкрепено от Механизма за свързване на Европа (CEF) на Европейската комисия. Финансирането от ЕИБ трябва да подкрепи модернизирането на инфраструктурата и компонентите за регулаторна дейност, безопасност и сигурност според най-новите стандарти, съобщиха от аеропорта.
Преди пандемията, през 2019-а година, по 120 000 лева средно на ден са плащали авиокомпаниите, за да преминават през въздушното ни пространство.