Автомобилният концерн Stellantis, създаден преди година в резултат на сливането на италианско-американската Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и френската PSA Group, разрешава прехвърляне на производство от Русия в случай на негативни последици, дължащи се на до санкции. Това пише The Wall Street Journal с позоваване на шефа на концерна Карлос Таварес, информира Интерфакс.

Основният производствен актив на групата Stellantis в Русия е заводът PSMA Rus, разположен в индустриалния парк "Росва" в Калуга, който произвежда автомобили с пълен цикъл от 2012 година. Инвестициите в проекта са на ниво от 550 милиона евро. Stellantis притежава 70% от акциите на компанията, други 30% принадлежат на Mitsubishi.

Заводът произвежда леки автомобили Peugeot 408 и Citroen C4, лекотоварни автомобили Peugeot, Opel и Citroen, както и мини-ванове и компактни микробуси Peugeot Partner, Citroen Berlingo и Opel Combo. Mitsubishi сглобява джипове Outlander и Pajero Sport в мощностите на PSMA Rus.

Според WSJ, Таварес отбелязва, че все още не е сигурен как санкциите могат да повлияят на производството на Stellantis в завода в Калуга. От съобщението на изданието следва, че изявленията са направени в сряда, става дума за възможните последици от санкции във връзка с признаването на ДНР и ЛНР.

"Ако реалността е, че няма да можем да снабдяваме завода, ще бъдем принудени или да прехвърлим това производство в други заводи, или да се сблъскаме с ограничения", каза Таварес,

WSJ припомня, че през 2021 г. производството в завода в Калуга се е удвоило, достигайки 11 000 леки търговски превозни средства. От края на миналата година заводът увеличи производството за износ за Западна Европа, започна сглобяването на Peugeot Expert, Opel Vivaro и Citroen Jumpy за експортните пазари. Освен това Stellantis обяви, че през 2022 г. Русия ще започне да сглобява ръчни трансмисии и автомобили Fiat Scudo за износ.

Таварес, който трябва да представи стратегията на Stellantis 2030 следващата седмица, каза, че геополитическите рискове влияят върху начина, по който компанията взема решения си. "През последните десетилетия автомобилната индустрия е била повлияна от геополитиката много пъти", каза Таварес, цитиран от WSJ.

Според Асоциацията на европейския бизнес (AEB), продажбите на Stellantis в Русия през 2021 г. са се увеличили с 64,7% до 18 526 автомобила.