Един от вече старомодните начини за пазаруване стигна до своя край след 39 години в бързооборотната модна компания H&M.

Шведският производител на дрехи заяви, че е прекратил отпечатването на хартиения си каталог, който се издава в продължение на 39 години, пише Bloomberg. Този ход е в следствие на намалелия интерес на клиентите към лъскавите страници и предпочитаното от тях онлайн пазаруване.

"С промяната на моделите за пазаруване, след която потребителите предпочитат да пазаруват онлайн, ние решихме да се сбогуваме с нашия каталог", се казва в изявление, публикувано от H&M.

Каталогът на марката никога не е достигал 300 страници, както веригата за стоки за дома IKEA. Но той е бил популярен начин да се следят модните тенденции в много селски домове, където не е имало магазини в близост.

H&M от 40-те години до днес: Шведската марка, превърнала се в емблемата на масовата мода

H&M от 40-те години до днес: Шведската марка, превърнала се в емблемата на масовата мода

Тя остава една от най-разпознаваемите скандинавски компании

Други търговци също прекратиха издаването на печатните си каталози. Германската верига Otto за доставки, отпечата последния си хартиен каталог в края на 2018 година след 69-годишна практика. Марката за луксозно бельо Victoria`s Secret също прекрати издаването на брошура преди 3 години.

Последните хартиени издания на H&M ще излязат на 6 от 72 пазара - Австрия, Холандия, Германия, Швеция, Финландия и Норвегия. В своя пик каталогът е достигал най-много до 18 пазара. Шведската компания подчертава, че със спирането му ще се спестят и много суровини.