Hyundai обмисля планове за спиране на производството в най-стария си завод в Китай, притисната от падащите продажби и огромния свръхкапацитет на най-големия си пазар, съобщава южнокорейският автомобилен производител, информира Reuters.

Ходът на Hyundai, който заедно с Kia беше №3 в Китай до 2016 г., е показателен за обръщането на съдбата на китайската автомобилна индустрия, която претърпя първото си свиване от десетилетия насам миналата година.

Hyundai и Kia се сблъскват с големи рискове от забавянето на индустрията, а двата производители вече се борят с конкуренцията от Китай и глобалните лидери на най-големия автомобилен пазар в света.

"Hyundai преразглежда производството, за да повиши конкурентоспособността и рентабилността", се казва в изявлението на компанията, а планът ѝ включва "прекъсване на дейността, а не закриване на завод номер 1 в Пекин".

Компанията, която има три производствени предприятия в града, заявява, че все още не е взела решение кога ще започне временното прекратяване. Въпреки това вестникът Korea Economic Daily съобщава, че това може да стане още следващия месец.

Всичките пет фабрики на компанията в Китай се управляват от китайското си съвместно предприятие с BAIC, където около 2000 служители са се пенсионирали доброволно или са се прехвърлили в други фабрики, се казва в изявлението.

"Моето мнение е, че Hyundai предприема стъпки за затваряне на завода. Тя не се справяше добре последно време и е положително, че те най-накрая предприемат действия", казва анализаторът на Samsung Securities Естер Йим.

Преработеният седан на Hyundai в Sonata, който бе представен в сряда, също предизвика надежди, че автомобилопроизводителят ще може да си възвърне преднината при този тип автомобили, казва още тя.

Свръхкапацитет

Продажбите на Hyundai в Китай достигнаха само половината от общия производствения капацитет на компанията в страната през миналата година.

Автомобилната индустрия на Китай се забавя след период на силен растеж, засегната от отслабващата икономика и последиците от търговските войни със САЩ.

За Хюндай неприятностите  са изострени от дипломатическия спор между Сеул и Пекин, който удари търсенето на южнокорейски продукти в Китай.

Липсата на атрактивни модели и силно брандиране правят Hyundai уязвим за конкуренцията както от китайски, така и от световни производители, твърдят анализатори и търговци.

От септември Hyundai ще започне да произвежда новия си ix25 SUV в най-новия си завод в Чунцин, според документи на компанията. Сегашният ix25, вторият най-продаван SUV на Hyundai, се произвежда в завода, който предстои да бъде затворен, построен през 2002 година.

Главният изпълнителен директор на Hyundai Motor Лий Уон-хе каза миналата седмица, че компанията обмисля съкращения на капацитета в Китай, съобщават източници.