В централата на Google в Маунтин Вю, Калифорния има кухня с готвачи, която се грижи за обяда на целия персонал. Някои служители обаче са вегани, други имат специални изисквания. Това заедно с храната, която не се изяжда, а може да се развали или изхвърли, води до огромни количества от хранителни продукти, които не се използват.
IT компанията е разработила политика за намаляване на хранителните отпадъци. Eкип на Google следи колко точно хранителни продукти остават неоползотворена, пише Fast Company. Те се съхраняват в определени съдове, за да могат да се използват при направата на следващо ястие. За последните пет години компанията е избегнала изхвърлянето на повече от 2 милиона килограма храна на боклука.
Всеки ден компанията сервира повече от 200 000 ястия на ден в своята централа редицата заведения. Храната, която се събира от тях е най-разнообразна от свинско до омари. Google признава, че разхищението на толкова много храна води до икономически и екологични проблеми.
"Ние знаем, че това не се случва само в САЩ, а на много други места по света. Около една трета от световните хранителни продукти се изхвърлят. Така че ние наистина се чувстваме длъжни да подходим сериозно и се стараем да не изхвърляме храна всеки ден", казва Кристен Райни, главен мениджър за снабдяване и използване на продуктите за хранителната програма на Google.
IT гигантът започва да работи с компанията Leanpath, която осигурява технология за измерване и проследяване на изхвърлената храна, през 2014 година. Оттогава фирмата започва да работи с наистина големи обеми храна от централата на Google. Налага се компанията да прибегне до ежедневно събиране на данни и проследяване на тенденциите по хранителната верига и доставките.
Събирането на информация и следенето на неоползотворените хранителни продукти започва да променя и кухните. Повечето от заетите в тях реагират с изненада, като разбират, че трябва да проследяват обема на неизползваните продукти. По думите им това е невъзможно и доста би забавило тяхната работа.
Оборудването на Leanpath обаче прави това автоматично - претегля продуктите и показва стойността на тези, които остават. Системата се използва ежедневно в 189 от кафенетата на Google.
Използвайки този метод екипите в кухните могат да коригират колко продукти да поръчат, така че те да влязат в употреба.
Повечето от инициативите са свързани с продуктите в кухнята, но компанията трябва да се справи и с изхвърлянето на храна от служителите. А това се оказва по-голямо предизвикателство, тъй като за тях тя е безплатна и те не са способни да оценят ястията, понеже не са ги плащали. Като решение в някои от заведенията на компанията се предлагат по-малки чинии, което предполага и взимането на по-малко количество храна.